اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 05 November 2017
براساس امضای تفاهم نامه همکاری، از این پس سازمان تعزیرات حکومتی می تواند با مراجعه به پا­یگاه اطلاعات جمعیت کشور از خدمات احراز هویت ملی ثبت احوال بصورت برخط استفاده کند.
اتصال سازمان تعزیرات به سامانه اکترونیکی هویت ملی ثبت احوال
به گزارش عصرپرس از صداوسیما، در این تفاهم نامه همکاری که به امضای روسای سازمان های تعزیرات حکومتی و ثبت احوال کشور رسید مقرر شده است ثبت احوال همه داده های مورد نیاز برای صحت سنجی را در اختیار تعزیرات حکومتی قرار دهد . 

جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت : این سازمان با استفاده از داده های هویت ملی می تواند اطلاعات بدست امده را راستی آزمایی و سپس بر اساس قانون عمل می کند .

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی خدمات خود را هم اکنون به بیش از 20 دستگاه قضایی ، انتظامی و امنیتی می دهد روان سازی خدمات را در اولویت کاری این سازمان دانست .

انصاری از اینکه تعزیرات حکومتی می تواند از طریق داده های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در ثبت احوال مردم را از پرونده محوری دور کند ابراز خرسندی کرد و گفت: این رویکرد خدمات سازمان تعزیرات حکومتی را شفاف تر می کند.

حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در پایگاه اطلاعات جمعیتی این سازمان ، اطلاعات هویتی مربوط به میلیون ها ایرانی اعم از زنده و متوفی ثبت شده است از اتصال بیش از 200 هزار نقطه به این پایگاه خبر داد و گفت: سازمان ثبت احوال کشور هم اکنون در هر ثانیه به 6 هزار استعلام پاسخ می دهد.

وی تاکید کرد: این سازمان آمادگی دارد همه دستگاه های متقاضی را برای ورود به دولت الکترونیک به پایگاه اطلاعات جمعیتی خود وصل کند. 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: