اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 15 October 2017
جاسمی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران آماده است تا واسطه مذاکرات اقلیم و دولت مرکزی عراق باشد تا مشکلات و تنش‌ها ادامه پیدا نکند.
ایران ظرفیت میانجیگری بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان را داردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه‌ملت، سیدقاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص امکان میانجیگری ایران بین دولت مرکزی عراق و مسئولان اقلیم کردستان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کرده نقش میانجیگر را داشته باشد و همواره بر راه حل سیاسی برای گذر از بحران‌های بین المللی تاکید داشته است تا اختلافات به درگیری‌های مسلحانه و نظامی تبدیل نشود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، در خصوص کشورهای منطقه به ویژه همسایگان و کشوری مانند عراق همواره بر حل مشکلات آن‌ها به روش سیاسی تاکید داشته است.

وی افزود: در طول سالیان گذشته، حتی اگر بین پارتی دمکرات و اتحادیه کرد میهنی اختلافاتی وجود داشته، این جمهوری اسامی ایران بوده که مشکلات آن‌ها را حل کرده، گاهی اتحادیه کرد میهنی با حرکت اسلامی کردستان عراق اختلافاتی داشته که ایران وظیفه حل اختلافات را بر عهده گرفت.

جاسمی با بیان اینکه حسن نیست ایران در خصوص عراق و اقلیم کردستان، مخصوصا بعد از نابودی صدام بارها ثابت شده است، متذکر شد: کردستان عراق استقلال نسبی داشته و ایران نیز همواره به مردم این کمک کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر علیرغم تذکرات خیرخواهانه ایران به بارزانی، مبنی بر عدم برگزاری همه پرسی، این رفراندوم برگزار شد که بنظر می‌رسد مسئولان اقلیم پشیمان هستند، گفت: با این شرایط نیز ایران آماده است تا واسطه مذاکرات اقلیم و دولت مرکزی عراق باشد تا مشکلات و تنش‌ها ادامه پیدا نکند.

نام:
ایمیل:
* نظر: