اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 11 October 2017
جانشین فرمانده ناجا
سردار مومنی: مردم باید در ایجاد امنیت خود با پلیس همراه باشند.
امنیت حاصل تلاشی جمعی است
به گزارش عصرپرس ازصدا و سیما، سردار سرتیپ مومنی در حاشیه گردهمایی یگان های حفاظت از سازمان های دولتی در جمع خبرنگاران افزود: فرزندان نیروی انتظامی در بیش از 8 هزار کیلومتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و حضور فعال این یگان ها در کنار ارتش و سپاه، امنیتی است که می بینید.وی گفت: در بخش هایی از کشور مانند شمال غرب و سیستان و بلوچستان که وضع امنیتی تر و ضد انقلاب و گروهک های خارجی بعضا در فکر تعرض به مرزها هستند مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کنار دیگر نیروهای مسلح پا به پا و کنار هم از امنیت میهن اسلامی دفاع می کنند.

سردار مومنی در پاسخ به سوالی که نیروی انتظامی شماره گذاری 5 خودرو را متوقف کرد و اکنون باز این خودروها شماره می شوند گفت: نیروی انتظامی مجری قانون است و شماره گذاری آخرین مرحله است.

وی افزود: این مصوبه هیئت وزیران بود که خودروهای پرمصرف بیش از 8.5 لیتر باید خودروی دیگری را از رده خارج کنند تا بتوان شماره گذاری کرد.سردار مومنی گفت: خود من هم امروز شنیدم که قرار است مصوبه پس گرفته شود و این سوال را از پلیس نباید پرسید بلکه از دولت بپرسید.
 
 سردار سرتیپ مومنی با بیان اینکه یگان های حفاظت با نظارت پلیس و توسط مردم و بخش خصوصی کار خود را انجام می دهد، گفت: همه ماموریت های این یگان های حفاظت زیرنظر پلیس با آموزش پلیس و با تجهیزات پلیس است و به این صورت پلیس می تواند کار اصلی خود که مقابله با جرایم سازمان یافته است انجام دهد.

وی تاکید کرد: هم اکنون 80 درصد جرایم سازمان یافته و تخصصی توسط پلیس کشف می شود و در جرایم آدم ربایی و قتل پلیس صددرصد می تواند جرم را کشف کند و این دلیلی ندارد جز تلاش و کمک خود مردم.

سردار مومنی گفت: هم اکنون با سازمان ها، ارگان ها و مراکز دولتی و غیردولتی کاملا هماهنگیم و برای بیش از 10 سازمان با کمک ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت کشور و نیروی انتظامی در حال تدوین ساختار و دستورالعمل حفاظتی هستیم.

وی با بیان اینکه یگان های حفاظت از سازمان های دولتی از منابع و اماکن دستگاه های مختلف حفاظت می کنند چراکه این منابع و اماکن متعلق به مردم است، افزود: اگر این مسیر ادامه یابد و تعداد سازمان ها و اماکن بیشتر شود شاهد امنیت بسیار خوبی در جامعه خواهیم بود چراکه پلیس از تعرض به سرمایه های مردم به شدت جلوگیری می کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: یگان های حفاظت از سازمان های دولتی ضابط قوه قضاییه نیز هستند و گزارش یگان ها به منزله گزارش پلیس برای محکمه و دستگاه قضایی است که این مساله روند رسیدگی را بسیار تسریع می کند.

سردار مومنی تاکید کرد: نیروی انتظامی این آمادگی را به همه سازمان ها، نهادها و وزارتخانه ها اعلام می کند که می تواند برای همه این دستگاه ها یگان های حفاظت تشکیل دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: