اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 02 September 2017
جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری هشت نفر از اعضای باند آدم ربایی و جعل و کلاهبرداری با اعتراف به دو میلیارد ریال کلاهبرداری و سرقت خبر داد .

انهدام باند آدم ربایی  با اعتراف به دو میلیارد کلاهبرداری و سرقت در البرز

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس،  سرهنگ محمد کریم بیات با اعلام این خبر گفت : در پی ارجاع يک فقره پرونده آدم ربايي ازشعبه 22 دادسراي عمومي و انقلاب کرج به پلیس آگاهی استان البرز ، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم جنايي این پليس قرار گرفت .

وی افزود : در تحقیقات اولیه از شاکی پرونده مشخص شد که در روز حادثه جهت خرید مایحتاج روزانه از منزل خارج می شود که ناگهان سرنشینان يک دستگاه خودروي پرايد با زور و تهديد وي را سوار خودرو کرده و پس از ضرب وشتم و درگیری وی را به جاي نامعلومي انتقال داده و او را در یک اتاق تاریک با دست و پا و چشم بسته زندانی می کنند  .

وی اضافه کرد : متهمان پس از گذشت چند روز از گروگان گیری ، از وي اثر انگشت هاي زيادي را روي برگه هاي سفيد گرفته و با توجه به اينکه به صورت مجردي زندگي مي کرده با استفاده از دسته کلید به منزل وی رفته و کليه اسناد و مدارک هويتي و مالکيتي او را به سرقت برده و پس از یک هفته او را رها می کنند .

 سرهنگ بیات افزود : با توجه به برداشت مبلغ یک میلیارد و 230 میلیون ریال به شیوه برداشت از حساب و ارائه وکالتنامه جعلی ، استعلام از بانک های مربوطه انجام و مشخص شد که حساب هاي شاکي توسط دو نفر برداشت و به حساب فردی به نام «م-پ» واريز شده است .

جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان این که متهمان پس از انتقال وجوه بلافاصله حساب خود را خالي و کليه آدرس هاي اعلامي آن ها به بانک نيز واهي بوده است اظهار داشت : این فرضیه که متهمان آدم ربایی با يک باند جاعل در اعمال مجرمانه خود همکاري می کنند قوت گرفت .

 وی افزود : در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که ، در واقع باند مذکور متشکل از افراد آدم ربا و جاعل مدارک  هستند که با استفاده از کارت ملي و شناسنامه شاکي با جعل کارت ملي وي و تصوير فردي همسن و سال او اقدام به تنظيم وکالتنامه هاي جعلي کرده و اموال وی شامل پول نقد ، زمین و آپارتمان به مبلغ دو میلیارد ریال به نام متهمان ثبت شده است .

سرهنگ بیات افزود : با تلاش شبانه روزی ماموران دفترخانه ای که اقدام به ثبت اسناد جعلی می کرد شناسایی و از طریق متصدی دفتر یکی از افراد جاعل در تهران شناسایی و در چند عملیات پلیسی به همراه دو نفر دیگر از همدستانش دستگیر و اذعان داشتند که از هويت افراد آدم ربا اطلاعي ندارند .

این مقام انتظامی گفت : در ادامه ، تحقيقات جهت شناسايي افراد آدم ربا ،آغاز شد تا اینکه با اقدامات پلیسی و رد زنی های اطلاعاتی فردی به نام «م – پ» شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و طی اعترافات نامبرده سه نفر از همدستانش در تهران و دو نفردیگر نیز در شهر مشهد دستگیر شدند .

 سرهنگ بیات اظهار داشت : متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر دو فقره آدم ربایی و کشف پيش دستانه آدم ربايي اعتراف کرده و گفتند که نقشه آدم ربايي صاحب خانه یکی از اعضای باند را نیز طرح ريزي کرده بودند و با بدست آوردن اسناد و مدارک مالکيت صاحب منزل ، وکالتنامه جعلي تنظيم کرده و قصد داشتند تا در همان شب اعضای خانواده اش را با نقشه يکي پس از ديگري به سر قرار کشانده و پس از حبس در منزل و گرفتن اثر انگشت با همان وکالتنامه جعلي ، آپارتمان را به نام خود ثبت کنند .

جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان این که متهمان با قرار بازداشت موقت جهت روشن شدن زواياي پنهان و اعمال مجرمانه خود در اختيار پليس آگاهي قرار گرفتند گفت : شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری و یا آدم ربایی قرار گرفته اند جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند .

نام:
ایمیل:
* نظر: