اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 26 August 2017
سه داروی گیاهی جدید در یکی از شرکتهای داروسازی اصفهان تولید شد.
تولید سه داروی گیاهی جدید در اصفهانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و یکی از برجسته ترین داروسازان کشور گفت: داروی کاملا گیاهی از عصاره بنفشه معطر برای جلوگیری از سرطان های مختلف، قرص حاوی عصاره خشک خار مریم برای درمان کبد چرب و هپاتیت و قطره و قرص برای درمان سرطان پروستات از جدیدترین داروهایی است که برای اولین بار در کشور بومی سازی و در یکی از شرکتهای داروسازی استان اصفهان تولید شده است.

دکتر معطر تولید کپسولی گیاهی از عصاره کندر و زنجبیل هم برای بیماران فراموشی و ام اس را از دیگر محصولات جدید این شرکت بیان کرد و گفت: 120قلم داروی گیاهی در این شرکت تولید می شودکه 10درصد آن به کشورهای مختلف صادر می شود.

وی با بیان اینکه از 2 هزارگونه گیاه دارویی درکشور 400 گونه در اصفهان وجود دارد گفت: هزا رو 600 داروی گیاهی درکشور تولید می شود که 300نوع آن در اصفهان است.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به خودکفایی در تولید داروهای گیاهی گفت : متخصصان و داروسازان ایرانی از مرحله تولید مواد اولیه تا بسته بندی داروهای گیاهی را انجام می دهند.

محسن میناییان با بیان اینکه تنها 10درصد داروهای شیمیایی کشور با مواد اولیه ایرانی تولید می شود گفت: بیشترین مواد اولیه داروهای شیمیایی از کشورهای آسیای شرقی و اروپا به کشورمان وارد می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: