اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - 14 August 2017
روز شنبه پلیس شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا مردی را در رابطه با زیر گرفتن معترضان توسط یک خودرو دستگیر کرد.
دستگیری راننده خودرو به جرم  زیرگرفتن معترضان در
به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، در جریان برخورد این خودرو با گروه مردم معترض به گروه "سفید پوستان ملی‌گرا"، یک نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند. به گفته پلیس شارلوتزویل جوانی 20 ساله به اسم "جیمز الکس فیلدز" در رابطه با این تصادف دستگیر شده و در حال حاضر در زندان از وی نگهداری می‌کنند. بنابر بیانیه پلیس، وی به اتهام ارتکاب یک فقره قتل درجه دوم، مجروح کردن عمدی سه نفر و فرار از صحنه تصادف دستگیر شده است.

فیلدز متهم است که به طور عمد با خودروی خود به مردم معترض به "سفیدپوستان ملی‌گرا" زده و "ال توماس"، رئیس پلیس این ایالت؛ حرکت وی را با "نیت قبلی" و "عملی غیرقابل قبول" نامید. وی تایید کرد در این حادثه یک زن 32 ساله کشته شده است.

این تظاهرات حوالی ساعت یک بعدازظهر و اندکی بعد از بیانیه "تری مک آلیفه" فرماندار ویرجینیا اتفاق افتاد. وی با پیش‌بینی احتمال درگیری بین راستگرایان افراطی و مخالفان آنها، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده بود. فیلدز چند لحظه بعد از حمله دستگیر شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با محکوم کردن این حمله در توئیتر خود نوشت: همه ما باید متحد باشیم و تمام تنفری که به وجود آمده را محکوم کنیم. هیچ جایی برای چنین خشونت‌هایی در آمریکا وجود ندارد. بیایید متحد باشیم. وی اندکی بعد با خانواده دختر جوانی که در حادثه امروز کشته شد، اعلام همدردی و برای تمام کسانی که در شارلوتزویل ویرجینیا مجروح شده‌اند، آرزوی بهبودی کرد.

این تجمع در اعتراض به برداشتن مجسمه "رابرت لی" فرمانده ارتش متحدین در جنگ‌های داخلی آمریکا در قرن 19 برگزار شده بود.

پلیس ایالت ویرجینیا در حال بررسی حادثه سقوط بالگرد پلیس در خارج شهر نیز می‌باشد. در جریان این حادثه هر دو نفر سرنشین این بالگرد جان باختند. مشخص نیست که سقوط این بالگرد به جریان تضاهرات ارتباط داشته باشد با این وجود به گفته پلیس دراین حادثه هیچ نشانه‌ای از قتل به چشم نمی‌خورد.
نام:
ایمیل:
* نظر: