اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - 14 August 2017
پژوهشگران اصفهانی فیزیکوشیمیایی کرم روشن کننده حاوی پپتیدهای گیاه سویا را تهیه و بررسی کردند.
بررسی فیزیکوشیمیایی کرم روشن کننده حاوی پپتیدهای گیاه سویا
به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، رییس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این طرح تحقیقاتی حاصل تلاش فلورا کیاقبادی دانشجوی دکترای عمومی این دانشکده با راهنمایی استادان محمدعلی شاطالبی و آزاده طاهری به شماره طرح تحقیقاتی ۳۹۴۳۹۸ به ثبت رسیده است. 

محسن میناییان افزود: هایپرپیگمانتاسیون پوست(تجمع بیش از حد رنگدانه ها در بافت ها) نوعی آسیب پوستی است که بر رنگ پوست اثر گذاشته و به درمان نیاز دارد. 

وی گفت: عوامل شیمیایی زیادی از جمله هیدروکینون برای درمان آن وجود دارند که رضایت بخش نبوده و علاوه بر این از دیدگاه مصرف کننده استفاده از ترکیبات طبیعی بیشتر مورد پذیرش بوده و عوارض آن نیز کمتر است.  

رییس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پپتیدهای(دو یا چند آمینو اسید به هم متصل، یک پپتید را تشکیل می دهند) مشتق شده از سویا مزیت های فراوانی مانند اثرات روش کنندگی، درمان آسیب های پوستی ایجاد شده با افزایش سن و پیشگیری از سرطان پوست را دارد. 

محسن میناییان افزود: در این پژوهش ابتدا پپتیدهای سویا استخراج و با استفاده از روش های مختلف هسته فرمولاسیون طراحی شد. 

وی گفت: نتایج این مطالعه نشان داد که فرمولاسیون کرم حاوی پپتید سویا طی 6ماه نگهداری و تکرار تست ها از پایداری خوبی برخوردار بوده و خصوصیات فارماسیوتیکال(شناخت و پرداخت و عرضه دارو)مناسبی داشته است.  
نام:
ایمیل:
* نظر: