اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - 14 August 2017
متهم ردیف سوم پرونده نفتی: در آن دوره تحریم ها که شرایط ارسال پول وجود نداشت بنده در ماجرای خرید چادرهای حج تمتع کمک کردم.
یازدهمین جلسه دادگاه دو متهم نفتی
به گزارش عصرپرس از صداوسیما؛ حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی در یازدهمین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به پرونده دو متهم نفتی به ارایه دفاعیات خود پرداخت.

وی با اشاره به ماجرای مداخله اش در خرید چادرهای حج تمتع افزود: من از طریق دبیر ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وقت مطلع شدم که در خرید چادرهای حج تمتع مشکل ایجاد شده و سه روز به برگزاری مراسم عرفات مانده بود که سعی کردم با مداخله در این زمینه کمک کنم.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: شما با دبیر ستاد تدابیر ویژه عضو هیات مدیره برخی شرکت های زنجانی بودید.

فلاح هروی پاسخ داد: دروغ است و من قبول ندارم اگر لازم است زنگ بزنید به ایشان و بپرسید ضمن اینکه دبیر ستاد تدابیر ویژه در آن دوره تحریم ها قرار بود مقررات و قوانینی را برای شرایط بحرانی کشور تصویب کند.

متهم ردیف سوم نفتی تاکید کرد: دبیر ستاد تدابیر ویژه با بنده دوست است و زنجانی را به خوبی می شناخت از من خواست که مشکل حج را به زنجانی بگویم بنده به او گفتم خودت با زنجانی گفتگو کن آنها هم گفتگو کردند و مساله حج را با زنجانی پیگیری کردند و فقط یک معرفی ساده بود نه بیشتر.

فلاح هروی افزود: بابک زنجانی بیش از 17 هزار میلیارد دلار پول پیش از آشنایی با بنده جابجا کرده بود.

وی گفت: صرفا در ماجرای حج و زیارت و هواپیمایی با زنجانی همراهی کردم.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: درباره یک میلیارد و 200 میلیون یورو پول نفت غارت شده و 10 کشتی نفتکش صحبت کن به حاشیه نرو.

فلاح هروی پاسخ داد: بنده دارم براساس مستندات دفاع می کنم حاشیه نیست اگر کیفرخواست برای شما مهم است دفاع من معنی ندارد.

در دهمین جلسه دادگاه دو متهم نفتی؛ حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی بخش دیگری از دفاعیات خود را ارائه کرد.

افساد فی الارض، اخلال در نظام اقتصادی کشور، مشارکت در پولشویی گسترده و بدهی نفت از مهمترین اتهامات حمید فلاح هروی است که البته خرید مرسدس بنز، دریافت آپارتمان ‌یک میلیاردی از بابک زنجانی  بابت هدیه عروسی دخترش، خرید آپارتمان 6 میلیاردی و ویلای کیش که همه از غارت بیت‌المال به دست آمده بخش دیگری از اتهامات این متهم است که در کیفرخواست مطرح شده است.

دادگاه های علنی رسیدگی به پرونده مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی که از 17 تیر امسال آغاز شده به ریاست قاضی مقیسه و در شعبه 28 دادگاه انقلاب ادامه دارد.

دادگاه های رسیدگی به پرونده نفتی سال 94 در 25 جلسه علنی و 1 جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول ، مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.

بابک زنجانی با حکم دادگاه انقلاب ، مفسد فی الارض شناخته و به اعدام، رد مال و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ رد مال محکوم شد که با ارسال لایحه اعتراضی، پرونده این متهم برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

بابک زنجانی از حدود 8 هزار میلیارد تومان بدهی خود به وزارت نفت ، دو هزارمیلیارد تومان را از محل واگذاری اموال و شرکت‌هایش، تسویه کرده؛ البته وزارت نفت مدعی است بدهی زنجانی با احتساب ضرر و زیان به حدود 12هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اوایل آذر 95 حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید شد و البته این حکم برای مهدی شمس وحمید فلاح هروی دو متهم دیگر این پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.

اواخر سال 95 نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده فردی به نام(ع.ز.م) که گفته می‌شود نقشی کلیدی در ماجرای فروش نفت داشته، دستگیر و به کشور برگردانده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: