اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 08 August 2017
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: با اجرای طرح پیوند بعد از خرید محصولات حصیری استان‌های مختلف، خرید حوله در دستور کار قرار خواهد گرفت.
اولین پایانه‌ی صادراتی صنایع‌دستی افتتاح می‌شود
به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامور‌مطلق روز گذشته دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶ در مراسم افتتاح گالری ملی صنایع‌دستی و امضای تفاهم‌نامه با شرکت حامیان میراث‌فرهنگی گفت: «افتتاح این گالری گام اول برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است.»

وی افزود:با افتتاح این گالری ملی شاهد برگزاری نمایشگاه‌های محصولات صنایع‌دستی مختلف خواهیم بود و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این گالری هر ۱۵ روز یک بار میزان یک نمایشگاه از محصولات صنایع‌دستی مختلف است.

نامور‌مطلق اضافه کرد: ضمن اینکه این گالری در حقیقت یک فضای مناسب برای گفت‌و‌گو و تعامل هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی است.

وی در ادامه گفت: هدف از افتتاح این گالری حمایت ویژه از هنرمندان صنایع‌دستی، نمایش تولیدات ایرانی و نیز انجام کارهای ترویجی در حوزه صنایع‌دستی است.

افتتاح اولین پایانه صادراتی صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین از افتتاح اولین پایانه صادراتی صنایع‌دستی خبر داد و گفت: انباری در جاده قدیم کرج در اختیار معاونت صنایع‌دستی است که تبدیل به پایانه صادراتی صنایع‌دستی می‌شود، البته با توجه به ظرفیت صنایع‌دستی نیازمند حداقل ۱۰ پایانه صادراتی صنایع‌دستی هستیم.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که به‌صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم احداث شوروم صنایع‌دستی است تا بتوانیم از این طریق ظرفیت‌های صنایع‎دستی کشورمان را به  هیئت‌های خارجی که به ایران می‌آیند به شکل بهتری نشان دهیم.

نامور‌مطلق در ادامه به امضای تفاهم‌نامه با شرکت حامیان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف حمایت همه‌جانبه از تولید‌کنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی است که در اولین گام با خرید محصولات حصیری آغاز شده و در گام اول محصولات حصیری هشت استان محروم خریداری شده و در استان‌های شمالی کشور به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری این طرح با شرکت حامیان است ادامه داد: در گام اول شرکت حامیان ۲۰۰میلیون تومان برای اجرای این طرح سرمایه‌گذاری کرده و معاونت صنایع‌دستی تنها حامی معنوی این طرح است و بعد از خرید حصیر برای خرید حوله اقدام خواهیم کرد.

معاون صنایع‌دستی کشور خاطرنشان کرد: اجرای طرح پیوند باعث حذف واسطه‌ها و افزایش فروش محصولات صنایع‌دستی و حمایت هرچه بیشتر هنرمندان در استان‌های محروم می‌شود و در اولین گام که محصولات حصیری خریداری شده در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران عرضه شده است با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده و تعداد زیادی از آن‌ها تا کنون به‌فروش رسیده است.

امیر‌مهدی طاهری‌فر مدیر‌عامل شرکت حامیان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح پیوند باعث آشنایی هرچه بیشتر مردم با محصولات صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان می‌شود و خوشحالیم که این طرح در گام اول با موفقیت روبه‌روشده است.

وی با تقدیر از حمایت‌های زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از این طرح گفت: درحال حاضر شاهد عملکرد بسیار مناسب معاونت صنایع‌دستی هستیم و این معاونت در کنار طرح مسئله به اجرای مسئله اقدام می‌کند.

فاطمه کرباسی مدیر‌کل حوزه ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این مراسم گفت: یکی از موضوعاتی که باید بیش از پیش مورد توجه معاونت صنایع‌دستی قرار گیرد کیفی‌سازی محصولات صنایع دستی است که خوشبختانه این معاونت در این خصوص به خوبی ورود پیدا کرده است.

وی افزود: وقتی محصولات کیفی‌سازی شده باشد حتی اگر دولت‌ها هم تغییر کنند بازهم این محصولات جایگاه خود را حفظ خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: