اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 02 August 2017
هیئت داوران جشنواره شامل پیام دهکردی، حسین مسافر آستانه، دکتر سعید اسدی، میلاد اکبرنژاد، عبدالحیّ شماسی و حسین فدایی، برترین های بخش های مختلف را معرفی کردند.

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

به گزارش عصرپرس از خراسان شمالی ساعتی پیش با رای هیات داوران شامل پیام دهکردی، حسین مسافر آستانه و دکتر معرفی برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تئاتر رضویسعید اسدی، برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی بجنورد در بخش مسابقه تئاتر صحنه ای معرفی شدند.

در موسیقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به موسیقی نمایش "زندگی شاید همین حالا" محمد حسنی از مشهد تعلق گرفت و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای موسیقی نمایش "اسماعیل" یوسف قربانی از کرج به عنوان برگزیده اهدا شد.

در طراحی صحنه: لوح های تقدیر و جوایز نقدی برای طراحی صحنه نمایش "چنار لاله" محمد مجازی فر از اندیمشک و "زندگی شاید همین حالا" میثم نوبریان از مشهد اهدا شد. همچنین تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طراح صحنه نمایش "بازگشت به خانه" محمد شاکری از بجنورد به عنوان اثر برگزیده اعطا شد.

در بازیگری مرد، حمیدرضا معدن کن بازیگر نمایش "اسماعیل" از کرج رتبه اول را کسب کرد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به دست آورد و سپس حکمت شیردل بازیگر نمایش "بازگشت به خانه" از بجنورد و احمد شریفی فرد بازیگر نمایش "باطل السحر" از قم رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند. از رحمان اسلامی بازیگر نمایش "باطل السحر " از قم و میثم گودرزی بازیگر نمایش "پانما" از قزوین نیز قدردانی شد.

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

در بازیگری زن، جایزه نقدی به سحرناز عباس زاده بازیگر نمایش "اسماعیل" از کرج به عنوان رتبه اول تعلق گرفت و نور انگیز مفخم دیگر بازیگر این نمایش، و پرستش سلطانی بازیگر "زندگی شاید همین حالا" از مشهد رتبه های بعدی را کسب کردند. سوسن بشیر ذرتی بازیگر نمایش "چنار لاله" از اندیشمک و تکتم اخجوانی بازیگر نمایش "کوکوی کبوتران حرم" از مشهد نیز تحسین شدند.

در نمایش نامه نویسی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سینا شفیعی، نویسنده نمایشنامه "اسماعیل" از کرج تقدیم شد و محمدرضا شاه مردی برای "باطل السحر" از قم و محسن براتی و محمد شاکری از بجنورد، به خاطر نگارش نمایش نامه "بازگشت به خانه" قدردانی شدند.

در کارگردانی هم تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سینا شفیعی کارگردان نمایش "اسماعیل" از کرج تقدیم شد و محمد شاکری کارگردان "بازگشت به خانه" از بجنورد و جواد اشکذری کارگردان "زندگی شاید همین حالا" از مشهد رتبه های بعدی را کسب کردند.

همچنین هیات داوران بخش نمایشنامه نویسی متشکل از میلاد اکبرنژاد، عبدالحیّ شماسی و حسین فدایی حسین برگزیدگان این بخش را به این شرح اعلام کردند:

نمایش نامه "چه کسی نامه را خواند" به نویسندگی سید مجید میر حسینی از استان فارس، نمایشنامه "سال گذشته حرم" به نویسندگی مسعود احمدی از استان فارس و نمایشنامه "سفر هشتم" به نویسندگی حسین شمس آبادی از استان خراسان رضوی.

در این مراسم همچنین از مرشد حسین مداح نیا برای 70 سال پرده خوانی قدردانی شد.

امسال 133متن نمایشی به جشنواره دوازدهم رسید که در نهایت 44 اثر به مرحله بازبینی و هشت اثر به مرحله پایانی (رقابتی) راه یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر: