اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 29 July 2017
با حضور استاندار ایلام طرح آبیاری تحت فشار پهله و پرچینه در بخش زرین آباد شهرستان دهلران کلنگ زنی شد.
کلنگ زنی طرح آبیاری تحت فشار پهله و پرچینه زرین آباد
به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدرضا مروارید اظهار کرد: این پروژه سال 81 بصورت بند انحرافی ایجاد شده که به علت توپوگرافی منطقه آنچنان که باید اراضی را تحت پوشش قرار نمی داد و جهت آبیاری اراضی منطقه این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به 800 هکتار اراضی تحت پوشش این طرح گفت:با رایزنی ها با وزارت کشاورزی 190میلیارد ریال برای این طرح هزینه خواهد شد.

استاندار ایلام گفت: این طرح تا 120 هکتار دیگر قابل افزایش است و با بهره برداری از آن برای 400نفر اشتغال ایجاد می شود.

محمدرضا مروارید از تلاش ها برای بهره برداری از این طرح تا پایان سال خبرداد و گفت:با بهره برداری از این طرح شاهد تحول در اقتصاد منطقه خواهیم بود.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به اهمیت این طرح در آبیاری اراضی منطقه و اشتغال و تولید گفت: برای این طرح تا کنون 120میلیارد ریال هزینه شده و 31 کیلومتر کانال نیز ایجاد شده است.

سید حسنعلی موسوی گفت: این پروزه نقش بسزایی در اقتصاد و معیشت مردم و رونق کشاورزی و تولید منطقه دارد و از همه مهمتر در جلوگیری از مهاجرت نیز موثر است.

نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:این طرح از مطالبات مردم بود که با رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

شادمهر کاظم زاده از دستور وزیر کشاورزی برای چندین پروژه دیگر در حوزه جنوب از جمله پروژه شهرک ولی عصر و آبیاری تحت فشار دشت خالصه خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به اینکه کشاورزی یکی از مزیت های حوزه جنوب است و با توجه به تاکیدات وزیر این پروژه ها به زودی وارد فاز اجرایی شوند.

وی گفت: با اجرای این طرح ها بخشی از مطالبات مردم در حوزه اشتغال مرتفع و رونق تولید و افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را در منطقه شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت:پروژه های بزرگی در حوزه کشاورزی شهرستان دهلران با توجه به ظرفیت های این بخش اجرا و یا در دست اقدام است .
نام:
ایمیل:
* نظر: