اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 06 January 2016
رئیس آموزش و پرورش منطقه 2 تهران:
«سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» به عنوان راهنمای عمل مدرسه‌های سراسر کشور، نقش مهمی را برای موضوع محیط‌زیست در نظر گرفته است. بر همین اساس در شهر تهران، آموزش و منطقه 2 به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
کمک‌های شورای شهر را به سمت انرژی‌های نو هدایت می‌کنیم

عصر پرس: با گذشت زمان و محوريت يافتن مسائل زيست‌محيطی در سطح جهانی، يكی از شاخصه‌های اساسي كشورهای كوشا درحفاظت از محيط زيست، سياست‌گذاری در راستای آموزش به عنوان بعد سوم توسعه پايدار است.

رئیس آموزش و پرورش منطقه 2 تهران در گفتگو با خبرنگار عصرپرس گفت: منطقه دو در سند تحول به عنوان منطقه سبز و دوستدار طبیعت معرفی شده است.

«سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» سندی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1390 است که سیاست‌های کلان و راهبردی نظام آموزش و پرورش را با توجه به افق 1404 ترسیم کرده است.

حسین طالب‌زاده ادامه داد: این موضوع دو مبحث را مد نظر دارد؛ نخست همکاری با دستگاه‌هایی که در سند تحول ما را یاری می‌دهند و دوم قرار گرفتن ساعت زیستی و تربیتی جزو ساعت‌های شش‌گانه این سند.

او افزود: با توجه به سند تحول، وزارت آموزش و پرورش و سازمان محیط‌زیست تفاهم‌نامه‌ای را جهت همکاری‌های دوجانبه در بحث محیط زیست منعقد کرده‌اند و منطقه 2 در سطح شهر تهران به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

کمک‌های شورای شهر را به سمت انرژی‌های نو هدایت می‌کنیم

طالب‌زاده بیان کرد: در منطقه 2 آموزش و پرورش 22 مدرسه محیط‌زیستی داوطلب مدرسه سبز شده‌اند تا ارتباط میان آدم‌ها و طبیعت را نزدیک‌تر کنند و به دانش‌آموزان از کودکی یاد دهند که انسان جزیی از طبیعت است و برای داشتن زندگی بهتر راهی جز برقراری رابطه مسالمت‌آمیز با طبیعت ندارد. در سال آینده نیز این مدارس به 55 مدرسه افزایش خواهد یافت.
وی گفت: در این مدرسه‌ها ظرف‌های پلاستیکی به طور کامل حذف می‌شوند و ظرف‌های یک بار مصرف گیاهی جای آنها را می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران در ادامه با بیان این مطلب که به بحث محیط‌زیست بایستی عالمانه و پژوهش‌محور نگاه کرد گفت: یکی از مشکلاتی که در منطقه 2 وجود دارد بحث اتلاف گسترده منابع انرژی به خاطر فرسودگی موتورخانه‌ها است.

طالب‌زاده در ادامه گفت: با اجرایی شدن مدرسه سبز دو هدف مهم مدنظر است؛ هدف‌های زیست‌محیطی و هدف‌های اقتصادی. هر ساله شورای شهر تهران مبلغی را جهت کمک به مدرسه‌ها (آسفالت , نقاشی) اختصاص می‌دهد که قرار است این کمک‌ها را به سمت انرژی‌های نو ببریم‌.

وی افزود: با استفاده از انرژی‌‎های نو و اقداماتی که باعث صرفه‌جویی و استفاده بهینه در مدارس است هم صرفه اقتصادی و هم نکات محیط‌زیستی رعایت می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران بیشترین بحران را در بحث آب دارد باید زمینه‌های لازم را برای حل این بحران فراهم کنیم. در این راستا تاکنون بازدیدهایی از تصفیه‌خانه‌ها تهران انجام شده و در آینده نیز همکاری‌های بیشتری با شرکت‌های آب و فاضلاب خواهیم داشت.

کمک‌های شورای شهر را به سمت انرژی‌های نو هدایت می‌کنیم

مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران در پایان گفت: آموزش و پرورش در بحث فرهنگی چند جشنواره و همایش که از جمله جشن بادبادک‌ها با محوریت آب با حضور 1000 نفر برگزار کرده است. همچنین برای اولین بار در منطقه 2 همایش فرهنگ سبز با مدیریت جهادی در سطح دبیرستان در بخش‌های (موضوعات خلاقانه، مقاله، تولید انمیشین و عکاسی برگزار خواهد شد تا بتوانیم مدارس را در زمینه محیط‌زیست توانمندسازیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: