اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - 26 July 2017
معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: اقدام کنگره آمریکا و قانونی که در حال تصویب است ، یک اقدام خصمانه علیه ایران است و با واکنش قطعی کشور ما مواجه می شود.
اقدام کنگر ه آمریکا با واکنش قطعی ایران مواجه می شود
به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید عباس عراقچی در حاشیه اجلاس تهران در خصوص پیشگیری و مبارزه با جرایم سایبری درباره اقدام شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در تحریم ایران اظهار داشت: اقدام این کنگره و قانونی که علیه کشور ما در حال تصویب است یک اقدام خصمانه کاملا روشن و بر علیه جمهوری اسلامی ایران است؛ این تحریم ها ، تحریم جدیدی نبوده بلکه جمع بندی تحریم های گذشته ای بوده که ماهیت هسته ای نداشته است .

وی ادامه داد: این اقدام آمریکا با واکنش قطعی جمهوری اسلامی ایران مواجه می شود ؛ در طول سال های گذشته همواره با این گونه اقدامات خصمانه از سوی آمریکا ، کنگره و دولت آن کشور مواجه بوده ایم و اختصاص به دولت فعلی و قبلی آمریکا ندارد.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: این اقدام می تواند اجرای موفق برجام را تحت تأثیر قرار داده و بهره مندی جمهوری اسلامی ایران را از برجام کاهش دهد و ناسازگار با بندهای مختلف برجام است که آمریکا برای اجرای همراه با حسن نیت آن متعهد شده است که آن را در یک فضای سازنده اجرا و از هر اقدامی که اجرای برجام را تحت تأثیر قرار دهد خودداری کند.

وی با اعلام اینکه کار کنگره خلاف تعهدات آمریکاست ، گفت: تاکنون دولت آمریکا دوبار مجبور شده پایبندی ایران را تأیید کند و چاره دیگری ندارد؛ 7 گزارش آژانس نیز پایبندی ایران را تأیید کرده است.
عراقچی خاطر نشان کرد: هر چند حرف هایی زده می شود و تهدیدهایی صورت می گیرد که سه ماه آینده چه می شود اما منتظر می مانیم و با توجه به اقدامات آنها، در صحنه عمل تصمیم می گیریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: