اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 22 October 2024
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از درمان سالمندان بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی خبر داد و گفت: این طرح بزودی در شورای عالی بیمه تصویب و برای تامین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارایه می‌شود.
درمان سالمندان بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی رایگان می‌شودبه گزارش عصرپرس، محمدمهدی ناصحی، روز سه شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه جامعه به سمت سالمندی پیش می رود،  نیاز آنها به خدمات مطلوب و رایگان درمانی حایز اهمیت بوده و سازمان بیمه سلامت این طرح را طراحی و بزودی عملیاتی می کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر درمان سالمندان بالای ۶۵ سال در بیمارستان های دولتی و مراکز دانشگاهی در بخش سرپایی ۲۰ درصد و بستری ۱۰ درصد است که بزودی رایگان می شود و از جیب خود دیگر پولی پرداخت نخواهند کرد.

ناصحی پوشش بیمه سلامت برای هزینه های مراقبت در منزل را نیز از اولویت های امسال بیان کرد و گفت: این طرح نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در پرداخت هزینه های ناباروری نیز بیمه سلامت پیش قدم بوده است، اظهار داشت: ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای هزینه های درمان ناباروری تخصیص یافته بود و سازمان بیمه سلامت نیز ۲۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت کرده است.

ناصحی با بیان اینکه تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و پوشش ۱۰۰درصدی هزینه درمان این بیماران از مهمترین اقدامات انجام شده است، اظهار داشت: در قالب این صندوق اکنون ۱۰۷ گروه بیماری پوشش داده می‌شوند که از جمله آنها سرطان‌ها، پیوندها، بیماران اعصاب و روان هستند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در سامانه به عنوان صعب العلاج نشاندار شده‌اند و خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

ناصحی در مورد طرح دارویار گفت: ۱۰۵ همت به طرح دارویار به تازگی اختصاص یافته است و امیدواریم مشکلات در بخش پرداخت مطالبات داروخانه ها برطرف شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: