اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۳۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - 19 October 2024
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
آئین تکریم و‌ معارفه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،برگزارشد.
آیین تکریم و معارفه معاون امور فرهنگی برگزار شدبه گزارش عصرپرس ، سیدعباس صالحی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید فرهنگی این وزارتخانه اظهار داشت: به سهم ادبیات در معاونت فرهنگی باید توجه شود، افراد زیادی در طول ۴۰ سال در این مسیر کمک‌هایی داشته‌اند که باید از ظرفیت‌ها در ادامه مسیر بهره‌مند شد.

در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عبدالحسین کلانتری به عنوان معاون فرهنگی این وزارتخانه منصوب شد.

محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی، نیکنام حسینی‌پور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و برخی از مدیران معاونت فرهنگی از حاضران در جلسه بودند.

در این مراسم از زحمات یاسر احمدوند تقدیر شد.

در این مراسم یاسر احمدوند معاون پیشین امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دوره مسئولیت بنده در معاونت فرهنگی تلاش بر این بود که نسبت بین معاونت فرهنگی و مرتبطین این معاونت، دارای تعریف درست برمبنای اسناد بالادستی به ویژه قانون تشکیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

وی با تاکید بر این نکته افزود: در این مسیر با همه صنوف فرهنگی که به نوعی نسبتی با این معاونت داشتند دارای نسبت مشخص بودیم و تعریف داشتیم و این یک نسبت متعامل ارتقا بخش بود.

احمدوند بیان کرد: در این دوره سامانه بازار کتاب، تلویزیون کتاب، نهاد تکتا، خانه‌چاپ و خانه عروسک، جشنواره ملی کودک و‌نوجوان و راه‌اندازی شبکه‌ زنجیره فروش کتاب از جمله فعالیت‌های تاسیسی ما بود.

معاون پیشین امور فرهنگی وزیر فرهنگ اظهار داشت: به اموری مانند نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه‌های خارج از کشور و استانی با نگاه تحولی و ارتقا بخش پرداخته شد.

وی ادامه‌داد: برای مباحثی مانند ممیزی هم راهبرد و تدبیر اندیشه شد و در مسیر حل راهبردی مسأله ممیزی با لحاظ مسئله‌های فرهنگی با مبانی درست مورد نظر ما حرکت کردیم.

احمدوند گفت: در این دوره نسبت به مسائل و مشکلات شناخت وجود داشت و برای موضوعات مختلف برنامه ریزی راهبردی وجود داشت و برای حل مسائل مسیر، زمان‌بندی و شیوه اجرا در نظر گرفته شده بود.

معاون پیشین امور فرهنگی وزارت فرهنگ اضافه کرد: توجه به حل مسأله کاغذ و تولید کاغذ ملی به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در معاونت فرهنگی دنبال شد و دستاوردهای ملی در این زمینه حاصل شد.

وی گفت: همه فعالیت‌های این دوره در شرایط ویژه‌ای دنبال شد که خوشبختانه در معاونت فرهنگی کمتر چالش به‌وجود آمد و این نتیجه همدلی خوبی بود که بین معاونت فرهنگی و‌ اجزا وزارت فرهنگ وجود داشت.

به گزارش عصرپرس، آئین تکریم و‌ معارفه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی، نیکنام حسینی‌پور مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و جمعی از مدیران معاونت امور فرهنگی امروز شنبه (۲۸ مهر) برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: