اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۳۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 10 October 2024
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب:
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به اینکه نمایشگاه شهر آفتاب ظرف دو سال گذشته با حمایت مدیریت محترم شهری به جایگاهی رسیده‌ که تقریباً هفته خالی در برگزاری نمایشگاه‌ها نداریم، گفت: نمایشگاه نباید صرف یک دورهمی باشد بنابراین با وفاق ملی و در راستای حل مشکلات در صنعت نمایشگاهی باید نگاه ما تحولی باشد.
نیازمند نگاه تحولی در صنعت نمایشگاهی کشور هستیمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، عباس تقدس نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در آیین افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی(ایران مِد)  با بیان اینکه در سال گذشته اولین دوره  این نمایشگاه در شرایطی انجام شد که به دلیل داشتن یک رقیب جدی، برخی دوستان مشارکت کننده معتقد بودند که این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار نشود، اما امروز در دومین دوره این نمایشگاه حضور شرکت ها از ۱۰۰ شرکت به ۱۶۰ شرکت افزایش داشته و همچنین به ۲۵۰ مورد مشارکت کننده رسیده‌است و تعداد شرکت‌های دانش بنیان حاضر تقریباً دو برابر شده است. 

وی با اشاره به حضور هیئت‌های تجاری در این نمایشگاه، گفت: کیفیت و کمیت کارگاه‌ها نسبت به دوره اول رشد قابل توجهی خواهند داشت و همه اینها به دو دلیل یعنی همت برگزارکنندگان و حضور مشارکت کنندگان و دوم ظرفیت‌های بالقوه شهر آفتاب است.

تقدس نژاد افزود: ما افتخار داریم بگوییم نمایشگاه شهر آفتاب ظرف دو سال گذشته با حمایت مدیریت محترم شهری امروز به جایگاهی رسیده‌ که تقریباً هفته خالی در برگزاری نمایشگاه‌ها نداریم.
وی در ادامه با تاکید براینکه نگاه ما به فضای نمایشگاهی  نگاه تحولی است، اظهار داشت: نمایشگاه نباید صرف یک دورهمی باشد بنابراین با وفاق ملی و در راستای حل مشکلات در صنعت نمایشگاهی باید نگاه ما تحولی باشد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ادامه داد: رویکرد ما نگاه به تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی است که می‌تواند در مجموعه شهر آفتاب ایجاد شود.

تقدس نژاد گفت: ما نزدیک‌ترین مجموعه نمایشگاه و بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور هستیم که بیشترین شهرک‌های صنعتی در نزدیکی آن وجود دارد، لذا در حوزه زنجیره ارزش اقتصادی از طراحی، تحقیق و توسعه، بازاریابی، فروش، خدمات پشتیبانی، توزیع و تولید که هفت مرحله این زنجیره است. باید بگویم بخشی از آن در نمایشگاه و بخشی در شرکت‌های صنعتی اطراف نمایشگاه و بخشی در فرودگاه بین المللی موجود می‌باشد.

وی افزود: برای اولین بار در کشور همه اینها می تواند هفت مرحله زنجیر ارزش را شامل شود وتوسعه تولید کیفی و کمی و افزایش صادرات را نیز در بر گیرد.

تقدس نژاد با بیان اینکه توسعه مجموعه شهر آفتاب امسال شروع شده و در این رابطه نیز ساخت ۳۶ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی علاوه بر فضایی که قبلاً داشتیم را در دستور کار داریم که امیدواریم سال آینده سومین دوره نمایشگاه ایران مِد را با کیفیت بیشتری برگزار کنیم.

رشد ۳۰ درصدی نمایشگاه (ایران مِد) نسبت به سال گذشته

نیازمند نگاه تحولی در صنعت نمایشگاهی کشور هستیمدر حاشیه این نمایشگاه سید علی اعتدالی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران مِد) و مدیرعامل شرکت آوین در جمع خبرنگاران، گفت: این نمایشگاه در چهار بخش از ۱۹ مهر تا ۲۲ مهر در محل دائمی نمایشگاه شهر آفتاب با فضای بالغ بر ۲۲۵۰۰ متر مربع و با حضور ۲۵۰ شرکت که ۵۰ شرکت دانش بنیان بین آنها حضور داشته و مشارکت دارند در حال برگزاری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل رشد ۳۰ درصدی را داشته، گفت: شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه ترکیبی از شرکت‌های داخلی، دانش‌بنیان، تولید کننده و نمایندگی‌های خارج از کشور هستند و در بخش نمایندگی‌های خارجی با ورود تکنولوژی و فناوری را در کنار تولید کنندگان کشور یک رقابت سالم را داریم.

اعتدالی افزود: این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر آماده  بازدیدعموم می‌باشد و البته احتمال دارد با توجه به استقبال یک ساعت تمدید نیز داشته باشیم.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران مِد) در پاسخ به سوال عصرپرس در خصوص  مزیت نمایشگاه شهر آفتاب نسبت به دیگر نمایشگاه ها، گفت: شهر آفتاب به لحاظ ساختار و زیرساختی مزیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌توان روی آن برنامه‌ریزی نمود، البته تنها نیازی که در این نمایشگاه باید تقویت شود، افزایش سالن‌های آن جهت تامین سقف و متراژ مورد نیاز برگزار کنندگان است. 

وی ادامه داد: امسال کیفیت برگزاری این نمایشگاه نسبت به سال قبل بسیار متفاوت بوده و مشارکت کنندگان بیشتری حضور داشته و شرکت‌های قوی‌تری در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

اعتدالی گفت: در حاشیه این نمایشگاه ۶۰ کارگاه آموزشی در چهار روز در حوزه صنعت سلامت نیز برگزار می‌شود که فضای بسیار مناسبی ایجاد می‌نماید.







خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: