اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 10 October 2024
معاون وزیر بهداشت خبرداد:
معاون وزیر بهداشت از رشد ۴۵ درصدی تولید انواع دستگاه های مختلف پزشکی در کشور خبرداد و گفت: با تصویب هیات وزیران ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مستقیما به شرکت های تامین کننده دارو و تجهیزات واریز می شود.
واریز ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت های تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکیبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، حیدر محمدی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو  در آیین افتتاح نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی دندانپزشکی آزمایشگاهی دارویی(ایران مد) با تاکید براینکه نمایشگاه ها بهترین مکان برای ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان است، گفت: در حال حاضر رشد ۴۵ درصدی را در تولید انواع دستگاه های مختلف پزشکی را داریم و خیلی از کشور ها مشتاق استفاده از محصولات ما در حوزه پزشکی هستند.

وی ادامه داد: ما در کنار تضمین کیفیت کالاهای سلامت محور وظایف دیگری را از جمله رفع مشکلات مربوط با تامین نقدینگی را داریم که از  دغدغه های مهم ریاست محترم جمهور نیز می باشد.

مطالبات ۱۱ هزار میلیارد تومانی تولیدکنندگان صنعت تجهیزات پزشکی

محمدی در ادامه از پیگیری مطالبات تولیدکنندگان صنعت تجهیزات پزشکی خبرداد و گفت: متاسفانه بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد مطالبه تولیدکنندگان است و مهم ترین مطالبه ما در سازمان غذا دارو از دولت پرداخت این مطالبات است و در تلاشیم تا حداکثر پرداخت ها صورت گیرد.

بیمارستان های کشور بیمارستان های بهره وری نیستند

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان  اینکه بیمارستان های ما به جهت اینکه نرخ پرداخت های بالا ندارند و استهلاک های آنها زیاد شده، بیمارستان های بهره وری نیستند، گفت: بنابراین بیمارستان های ما نمی توانند پاسخگوی بدهی های خود باشند امروز به غیر از بدهی های تجهیزات پزشکی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد بدهی مراکز درمانی ما است که تامین آن برایشان سخت شده است.
 
وی افزود: در این خصوص راهکارهای مختلفی را برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مراکز درمانی در نظر گرفته ایم تا در پرداخت مطالبات تسریع ایجاد شود و علاوه برآن نیز از طریق سازمان های بیمه گر و هدفمندی یارانه ها اعتبارات مستقیما به آنها پرداخت شود.

واریز ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت های تامین کنندگان دارو و تجهیزات 

محمدی تصریح کرد: با تصویب هیات وزیران ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مستقیما به شرکت های تامین کنندگان دارو و تجهیزات واریز شود و علاوه بر آن نیز تاکید شده تا تولیدکنندگان حوزه سلامت قطعی برق نداشته باشند، چرا که سلامت اولویت اول نظام در کشور است.
 
رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره قانون برنامه هفتم در راستای نوسازی زیر ساخت های تولید، گفت: با معرفی وزارت بهداشت ۲۰۰ هزار میلیارد بابت تامین ماشین آلات خطوط تولید تزریق و تخصیص اعتبار از محل  بانک مرکزی صورت گیرد.

وی افزود: تعرفه ها نیز از مشکلات هر ساله ما است که با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر آن شده تا در بودجه ۱۴۰۴ تا زمان ابلاغ تعرفه های جدید تعرفه های قبلی پا بر جا باشد تا  تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات از معافیت های حقوق گمرکی برخوردار شوند. 

محمدی در ادامه با اشاره به تسهیل و تسریع در تخصیص و تأمین ارز واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: با اعلام سازمان غذا  و دارو تولیدکنندگان می توانند ۹۰ درصد ارز واردات دارو و تجهیزات پزشکی را به صورت اعتباری ۵ ماه پرداخت کنند و تنها ۱۰ درصد اولیه را به صورت نقدی پرداخت کنند.

اعطای تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای رفع مشکل نقدینگی تأمین مواد اولیه دارو

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات ویژه ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت در جهت رفع مشکل نقدینگی تأمین مواد اولیه دارو، گفت: لیست شرکت ها به بانک اعلام شده و آنها می توانند با مراجعه به بانک از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به تسهیلات اعتباری به پروژه های ملی اشاره کردو گفت: شرکت ها می توانند با اوراق گام برای تامین اقلام خود به عنوان نقدینگی در بانک عامل اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه وظیفه ما کمک به تسهیل صدور مجوز ها و تولید در کشور است، گفت: از دیگر اقدامات ما پیگیری برون سپاری برخی از خدمات سازمان بود که در این راستا  نیز تفاهم نامه ی با معاونت علمی صورت گرفته است. 





خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: