اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - 06 October 2024
رئیس پژوهشگاه نیرو، خبر داد:
رئیس پژوهشگاه نیرو و رئیس کنفرانس تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی از تصویب مکانسیم‌هایی برای کاهش چالش‌های بخش‌ خصوصی خبر داد.
تصویب مکانسیم‌های کاهش چالش‌های ورود به حوزه فناوری‌های نوین و تجدیدپذیربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مجید عمیدپور در آیین آغاز به کار دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی گفت: انتظار داریم بخش خصوصی پای کار بیاید؛ برنامه‌هایی هم برای این منظور درحال تدوین است. در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی انرژی کشور با چالش‌های بخش خصوصی آشنا هستند؛ اما احتیاج داریم بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند و ما هم با بهره‌گیری از مدل‌های اقتصادی این بخش را حمایت کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه کشور در بخش‌های مختلف حوزه انرژی دچار ناترازی‌های جدی است، عنوان کرد: در این راستا یکی دو ماه قبل شاهد چالش‌های شدید صنعت برق بودیم و به زودی نیز با فرا رسیدن فصل سرما شاهد ناترازی در شبکه گاز کشور خواهیم بود.

عمیدپور ادامه داد: تاکنون سیاست گذاری به این گونه بوده است که منابع مالی کشور را دائما در تامین آب و برق و گاز سرمایه‌گذاری کردیم، بدون توجه به تناسب توسعه اقتصادی و صنعتی کشور، افراد تصمیم‌گیر به موضوع مدیریت بهره‌وری انرژی بی‌توجه بوده‌اند، به همین دلیل اکنون تبعات این اقدام را شاهد هستیم. لازم است به مشکلات با دقت بیشتری توجه و تصمیماتی اخذ کنیم که مردم و صنعت‌گران در حوزه انرژی دچار چالش نشوند.

رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه در کشور به موضوع اقتصاد حوزه انرژی هم توجه نشده است، توضیح داد: این مسئله در قیمت‌گذاری و تعرفه حوزه انرژی ایجاد شده و اصلاح آن نیز بسیار چالش برانگیز است. به عبارت دیگر فرصت‌های کشور را به تهدید تبدیل کردیم و کارشناسان حوزه انرژی حدود دو دهه است که این موضوعات را مطرح می‌کنند. برای حل این چالش‌ها دستگاه‌های اجرایی کشور باید یک سری اقدامات انجام دهند تا کشور از شرایط نامطلوب اقتصاد انرژی خارج شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: