اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 29 September 2024
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست شصت و ششمین جلسه شورا در خصوص تعیین محل آرامستان ها گفت: مقرر شد ضمن تعیین محل این آرامستان، اعتباراتی نیز در فرآیند اصلاح لایحه بودجه برای این منظور در نظر گرفته شود که در این جلسه قرار شد یکی از آرامستان ها باز هم در جنوب شرقی و تقریبا شرق و یکی دیگر نیز در جنوب غربی تهران احداث شود،
چمران: محل و بودجه آرامستان های جدید تهران تعیین شدبه گزارش عصرپرس، مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست و شصت و ششمین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت در پاسخ به سؤالی در خصوص تعیین محل آرامستان ها اینکه در چه مناطقی احداث شوند؛ بیان کرد: در جلسه ای که در این باره پیش از آغاز صحن علنی امروز برگزار شد؛ مقرر شد ضمن تعیین محل این آرامستان، اعتباراتی نیز در فرآیند اصلاح لایحه بودجه برای این منظور در نظر گرفته شود که در این جلسه قرار شد یکی از آرامستان ها باز هم در جنوب شرقی و تقریبا شرق و  یکی دیگر نیز در جنوب غربی تهران احداث شود، دو مورد دیگر نیز در دست بررسی است که منتظر ارائه پیوست ترافیکی آنها هستیم که پس از اصلاح، نهایی خواهد شد. 

وی در ادامه در خصوص زمان عملیاتی شدن طرح احداث آرامستان ها گفت: اقدامات لازم برای اجرای این طرح از همین امروز آغاز خواهد شد و از آنجا که روند خرید زمین مورد نیاز به طور کامل انجام نشده جلسه امروز به صورت محرمانه برگزار شد. 

رئیس شورا در ادامه در ارتباط با رفع مسائل مربوط به تاکسی های برقی و نیز نبود ایستگاه شارژ مخصوص این خودروها توضیح داد: در خصوص تاکسی های برقی به اعتقاد بنده مادامی که مابه التفاوت هزینه آنها از سوی وزارت نفت پرداخت نشود، رانندگان قادر به خرید این تاکسی ها نخواهند بود. این امر مشکلاتی را در این مسیر ایجاد خواهد کرد و تسهیلاتی هم که بانک ها در این زمینه می پردازند به اندازه ای نیست که این کسری را بتواند جبران و تامین کند. 

چمران ادامه داد: در واقع وزارت نفت پذیرفته این مبلغ را بپردازد مشروط بر پیمایش که در اینجا این نکته مطرح است که اصلا تاکسیرانان قادر به تأمین ۴۵۰ میلیون تومان نیستند که بتوانند این خودروها را خریداری کنند. در مورد ایستگاه های شارژ هم تعدادی اضافه شده و قرار است که طبق هماهنگی هایی که با وزارت صنعت صورت گرفته باز هم به تعداد مورد نیاز  افزایش یابد. 

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون محدود شدن  تعمیر پله های برقی در سطح شهر تهران تنها به مناطق خاصی از شهر، توضیح داد:  همانطور که می دانید امکاناتی از این قبیل به دلیل آنکه فعال بوده و مدام مورد استفاده قرار می گیرند، امکان تخریب آنها نیز وجود دارد بنابراین باید به طور مرتب سرویس شده و خرابی ها تعمیر شود. پیش از این وظیفه تعمیر پله ها بر عهده سازمان زیباسازی بود اما در حال حاضر این مسئولیت به معاونت فنی سپرده شده است، معاونت فنی نیز برنامه ریزی های خوبی در این باره داشته است اما هنوز به آن سطح که باید نرسیده است. 

رئیس شورا در ادامه در خصوص آبگرفتگی و ترافیک ناشی از بارندگی روز گذشته در تهران، با تأکید بر اینکه این آبگرفتگی ها و ترافیک جزئی بود؛ بیان کرد:  میزان بارندگی روز گذشته چندان نبود که مشکلات جدی ایجاد کند؛ البته اگر بیشتر بود قطعاً بر شدت ترافیک و آبگرفتگی می افزود اما از قبل هشدارها و پیش بینی های لازم انجام شده بود. در این باره باید معابری که بیشتر دچار این مسائل هستند شناسایی شده و مشکلات آنها برطرف شود که این اقدام از سوی ستاد بحران و شهرداران مناطق  انجام شد و اقدامات لازم هم  صورت خواهد گرفت. 
نام:
ایمیل:
* نظر: