اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۳۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 21 August 2024
وزیر کشور به همراه استاندار ایلام از پایانه مرزی شهید سلیمانی، موکب‌های میدان اربعین و پایانه مسافری شهید رئیسی(برکت) مهران بازدید کرد.
بازدید وزیر کشور از پایانه مرزی شهید سلیمانی مرز مهرانبه گزارش عصرپرس، "احمد وحیدی" وزیر کشور امروز چهارشنبه با ورود به استان ایلام در پایانه مرزی مهران حضور یافت و با زوار اربعین حسینی که در این پایانه تردد می‌کردند دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر کشور بعد از بازدید از پایانه مرزی "شهید سلیمانی" مهران در جمع خبرنگاران رسانه‌ها و خبرنگاران استان ایلام مستقر در مرز مهران حضور یافت و به سئوالات آنان پاسخ داد.

وحیدی به خبرنگاران، گفت: تردد در مرز مهران به عنوان شلوغ‌ترین و پرترددترین مرز کشور، روان و در این استان مشکل ترافیکی نداریم.

وی با قدردانی از استاندار ایلام به عنوان رییس ستاد اربعین استان ایلام و همه دست‌اندرکاران کنگره بزرگ اربعین، یادآور شد: کنگره اربعین در ایلام بسیار باشکوه در حال برگزاری و وضعیت زیرساخت‌ها بسیار خوب است. 

وزیر کشور در خصوص آمار مترددین از ابتدای صفر تاکنون از مرزهای شش‌گانه گفت: ۳ میلیون و  ۱۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور خارج و یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر نیز وارد کشور شده‌اند.

 وحیدی عنوان کرد: تردد در مرز مهران به عنوان شلوغ‌ترین مرز به سهولت در حال انجام است و از اول صفر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران خارج شدند و حدود  ۶۰۰ هزار زائر هم برگشتند.

وی اضافه کرد: با تلاش همه مسئولان و دست‌اندرکاران کنگره بزرگ اربعین، تمهیدات لازم برای برگشت همه زوار به داخل کشور اندیشیده شده است.

وزیر کشور و استاندار ایلام در ادامه از پایانه مسافربری شهید رئیسی(برکت) و نحوه جابجایی زوار و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس، قیمت بلیط اتوبوس بر اساس نرخ مصوب و زیرساخت های این پایانه بازدید کرد.

حضور در ستاد ویژه اربعین حسینی استان ایلام از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور به مهران است.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.


نام:
ایمیل:
* نظر: