اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۳۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 07 August 2024
سخنگوی صنعت برق خبر داد
مدیرعامل شرکت توانیر از افزایش تقاضای مصرف برق به حدود ٨٠ هزار مگاوات خبر داد و گفت: این میزان ٦ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته که رقم بسیار بزرگی است.
مصرف برق به ٨٠ هزار مگاوات رسیدبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، مصطفی رجبی مشهدی از افزایش تقاضای مصرف برق به حدود ٨٠ هزار مگاوات خبر داد و گفت: این میزان ٦ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته که رقم بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه یک میلیون مشترک جدید به جمع مشترکان برق کشور اضافه می‌شود که ٨٠ درصد آن در بخش خانگی و بقیه مربوط به بخش‌های دیگر است.

رجبی مشهدی با بیان این که مشترکان عمده صنعت برق که نیمی از آنها مشترکان بزرگ و انرژی‌بر از جمله صنایع فولادی هستند، ٣٥٠٠ مگاوات مصرف دارند، گفت: این در حالی است که براساس آمار اخذ شده در پویش با انرژی، سالانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار کولر گازی جدید وارد مدار می شوند که بین ٢٥٠٠ تا ٣ هزار مگاوات مصرف برق دارند.

رجبی مشهدی ادامه داد: تامین برق ٦ هزار مگاواتی که به تقاضای مصرف اضافه شده است، نیاز به احداث ٩ هزار مگاوات نیروگاه دارد که احداث این میزان نیروگاه و شبکه‌های مرتبط با آن ٩ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد و علاوه بر آن نیازمند تامین سوخت بوده و زمان بر است.

وی افزود برای امنیت انرژی توجه به سمت مصرف و مدیریت آن اولویت اصلی کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر: