اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - 25 July 2024
رئیس سازمان ساتبامطرح کرد:
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت بیش از ۱۳ هزار مگاوات در سراسر کشور در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره برداری از این ظرفیت تا ۲ سال آینده سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از تولید برق ایران به بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد.
افزایش ۱۵ درصدی سهم تولید برق ایران از انرژی‌های تجدیدپذیر تا دو سال آیندهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمود کمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح دو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی حاجی آباد و نیروگاه یک مگاواتی تجمیعی حمایتی میناب، ظرفیت تولید منصوبه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بیش از ۱۲۲۰ مگاوات رسیده و البته تعداد قابل توجه و در حدود ۶۰۰ نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت بیش از ۱۳ هزار مگاوات در سراسر کشور در حال ساخت است.

وی اقدامات وزارت نیرو برای تامین برق پایدار در بخش کشاورزی را تشریح و عنوان کرد: با اقدام وزارت نیرو برای طراحی مدلی در راستای تولید برق پایدار بخش کشاورزی، چنانچه کشاورزان، معادل ۸۰ درصد دیماند مصرف چاه‌های کشاورزی، نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند از موضوع مدیریت مصرف تابستانی در چهار ماه گرم سال معاف می‌شوند، علاوه بر اینکه می‌تواند برق تولیدی را طی ۸ ماه سال به وزارت نیرو بفروش برساند تا درآمدی پایدار علاوه بر فروش محصولات کشاورزی داشته باشد.

کمانی با اشاره به مزایای ایجاد تابلوی برق سبز برای نخستین بار در غرب آسیا، تصریح کرد: بر اساس مدل تابلوی برق سبز، صاحبان نیروگاه‌های تجدیدپذیر برق خود را در این تابلو به فروش می‌رسانند، این نیروگاه داران، صنایعی هستند که موظفند با افزایش سالانه از یک تا ۵ درصد، برق خود را از نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کنند. با استقبال بسیار سرمایه گذاران، تاکنون تقاضای ساخت نیروگاه‌هایی به ظرفیت مجموع ۸۰۰ مگاوات از این طریق دریافت شده و پروانه احداث از سوی ساتبا صادر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با بهره‌برداری از ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا ۲ سال آینده، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از تولید برق ایران به بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد.



نام:
ایمیل:
* نظر: