اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 01 June 2024
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه برگزاری سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در معابر جنوبی پایتخت و اطراف حرم مطهر را تشریح کرد.
اعلام محدودیت‌های تردد در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در تهرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل ستاد فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، درباره تمهیدات ترافیکی ویژه سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: پلیس راهور تهران بزرگ همزمان با ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تمهیدات ترافیکی خاصی را به‌منظور تسهیل عبور و ایمنی ترافیکی زائرین گرامی به مرحله اجرا در آورده است. این تمهیدات در چندین فاز و لایه اجرایی می‌شود که مرحله اول آن از ساعت ۲۲ یکشنبه ۱۳ خرداد ماه اجرایی شده و تا پایان مراسم و تخلیه کامل جمعیت ادامه خواهد داشت.

در ایام مراسم سالگرد ارتحال تردد خودروهای سنگین در کدام معابر ممنوع است؟
وی از محدودیت برای تردد خودروهای سنگین باربری خبر داد و گفت:‌ تردد خودروهای سنگین از ساعت ۲۲ روز یکشنبه ۱۳ خرداد تا پایان مراسم در مسیر جنوب به شمال جاده قدیم قم از پلیس راه حسن آباد به سمت شمال ممنوع بوده و خودروها برای ورود به تهران به سمت جاده چرمشهر هدایت خواهند شد. همچنین تردد این خودروها در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان به سمت جنوب ممنوع و خودروها به سمت غرب و شرق آزادگان هدایت و از طریق جاده ساوه ادامه مسیر خواهند داد. تردد خودروهای سنگین در مسیر میدان نماز اسلامشهر به سمت شرق (کمربندی دوم) هم ممنوع است. تردد کلیه اتوبوس های کاروان ها نیز از این مسیر ممنوع و از طریق جاده وهن آباد به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) هدایت می‌شوند. تردد در محدوده پل فیروز آباد به سمت غرب هم ممنوع است.

همزمان با برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) تردد در کدام معابر ممنوع است؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:‌ از ساعت ۲۲ روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه تا پایان مراسم هم تردد کلیه وسیله نقلیه در محورهای تقاطع سه راه باقر شهر به سمت علامه عسگری غرب تا پل حرم، مسیر شمال به شرق و جنوب به شرق آزادراه خلیج فارس به سمت علامه عسگری شرق تا تقاطع سه راه باقر شهر، مسیر جنوب به شمال آزادراه قم –تهران از پل حسن آباد، جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت(هدایت خودروها به سمت شرق و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران خواهد بود)، مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید آوینی پل شهید رجایی، بلوار اولیاء در مسیر غرب به شرق برای دسترسی به بلوار علامه عسگری و مسیر شمال به جنوب بلوار شهید رجایی ورودی به بزرگراه شهید آوینی غرب ممنوع بوده و در این مسیرها تا پایان مراسم محدودیت تردد خواهیم داشت.

موسوی پور درباره اجرای دیگر محدودیت‌های ترافیکی نیز اظهارکرد:‌ از ساعت شش صبح روز دوشنبه ۱۴ خردادماه تا پایان مراسم، تردد کلیه وسیله نقلیه از شمال به جنوب بزرگراه شهید هاشمی از پل آزادگان به سمت جنوب و مسیر غرب به جنوب و شرق به جنوب بزرگراه آزادگان به بزرگراه شهید هاشمی (صالح آباد) جنوب ممنوع و خوردروها به سمت آزادگان غرب و شرق و جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

وی گفت: همچنین تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاده راه تهران ـ قم شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران ـ قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد.

توقف در کدام معابر ممنوع است؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ممنوعیت‌های توقف نیز گفت: از ساعت ۲۴ روز یکشنبه، ۱۳ خردادماه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف در معابر اطراف را خواهیم داشت. بر این اساس توقف در بزرگراه خلیج فارس از بزرگراه آزادگان تا عوارضی تهران - قم، بزرگراه شهید هاشمی(صالح آباد) از بزرگراه آزادگان تا بلوار علامه عسگری و بلوار علامه عسگری از پل آزادراه خلیج فارس تا سه راه باقرشهر در هر دو مسیر ممنوع است. همچنین توقف کلیه وسایل نقلیه در حریم تقاطع‌ها و ورودی و خروجی معابر بزرگراهی ممنوع است.

موسوی‌پور اضافه کرد: تردد خودروهای سواری‌های شخصی برای شرکت در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی صرفاً از جاده قدیم یا بزرگراه شهید رجایی به سمت پارکینگ شماره ۴ که در خیابان شهید فیروزی و همچنین قطعات قدیم و جدید بهشت زهرا از در باب الحوائج و همچنین در گلدسته خواهد بود. تردد موتورسیکلت نیز از همین مسیر جاده قدیم در گلدسته، بلوار شهدا و بلوار حضرت زهرا به سمت پارکینگ در میدان آبنما در ضلع شمال غربی متروی حرم مطهر خواهد بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد:‌ تردد اتوبوس‌های کاروان‌های مربوط به شرکت کنندگان در مراسم که از استان‌ها و شهرهای سراسر کشور مراجعه می‌کنند در مسیر شمال به جنوب خلیج فارس ممنوع است. چرا که در مسیر شمال به جنوب خلیج فارس هیچ‌گونه ورودی به پارکینگ نخواهیم داشت. اما در مسیر جنوب به شمال بزرگراه قم به تهران که از ساعت ۲۴ شب ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ محدودیت اجرا خواهد شد صرفاً اتوبوس‌های مربوط به پارکینگ ۷ که برای استان‌های زنجان، کرمانشاه، همدان و بوشهر در نظر گرفته شده، می‌توانند عبور کنند/ همچنین اتوبوس‌های مربوط به پارکینگ استان قم می‌توانند از محدودیت عبور و به پارکینگ خود در نزدیکی کهریزک تردد کنند. بنابراین از روی پل کهریزک به سمت شمال به صورت صد درصدی محدودیت اعمال خواهد شد و اتوبوس‌هایی که از این پارکینگ‌ها تردد دارند از سمت کهریزک صرفاً به سمت پارکینگ خود آنها هدایت خواهند شد و اجازه تردد به سمت عوارضی را نخواهند داشت.

وی درباره حضور مهمانان ویژه نیز گفت: برای مهمانان ویژه نیز صرفاً مسیر شمال به جنوب بزرگراه خلیج فارس بعد از عوارضی دو دورگرد وجود دارد که یکی ۳۰۰ متر بعد از عوارضی و دیگری ۷۰۰ متر بعد از عوارضی تعبیه شده است و این افراد می‌توانند از این دورگردها دور زده و به سمت پاویون حرم به داخل مجموعه وارد شوند.

به گفته موسوی‌پور در محدوده شمال به جنوب بزرگراه خلیج فارس برای اتوبوس‌های بین شهری که از ترمینال‌ها به سمت شهرهای جنوبی کشور مسافر دارند مشکلی برای تردد وجود نداد که البته در پلیس راه اتوبان تهران - قم از ساعت ۱۶ روز ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ ثبت ساعت انجام نخواهد شد و این ثبت ساعت در پلیس راه قم صورت می‌پذیرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : همچنین تردد موتورسیکلت‌های سنگین ۲۵۰ سی سی به بالا که پلاک هم نمی‌شوند تحت هر شرایطی در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و در معابرپیرامونی و عمومی ممنوع است و پلیس در صورت مشاهده موتور سیکلت را توقیف و به پارکینگ دلالت می‌دهد. بنابراین تردد موتورسیکلت‌های سنگین و هرگونه وسیله نقلیه بدون پلاک ممنوع است.
نام:
ایمیل:
* نظر: