اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
معاون وزیر بهداشت خبر داد:
معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به فوت سالیانه ۵۰ هزار نفر بر اثر استعمال دخانیات در ایران، گفت: طبق پیش بینی سازمان جهانی بهداشت تا پایان قرن ۲۱، حدود یک میلیارد نفر از مردم دنیا قربانی این اپیدمی مرگبار هستند.
مرگ سالیانه ۵۰ هزار نفر بر اثر استعمال دخانیات در ایرانبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات با تاکید براینکه سالیانه ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و به عبارتی هر ۴ ثانیه یک نفر بر استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد، اظهار داشت:  در حال حاضر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از مردم دنیا دخانیات استعمال می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه  ۸۰ درصد از این افراد در کشورهای با درآمد کم تا متوسط هستند، گفت: سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده که تا پایان قرن ۲۱، حدود یک میلیارد نفر از مردم دنیا قربانی این اپیدمی مرگبار هستند.

منطقه مدیترانه شرقی سیگار کشیدن در میان دختران و زنان در حال افزایش است

فرشیدی ادامه داد:: شیوع مصرف دخانیات در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال، ۴۲ درصد پسران و ۳۱ درصد دختران است. در منطقه مدیترانه شرقی سیگار کشیدن در میان دختران و زنان در حال افزایش است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر به دلیل مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند، تصریح کرد: خسارت استعمال دخانیات بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال پیش بینی شده است.

با افزایش قیمت سیگار میزان استعمال کاهش پیدا می‌کند

مرگ سالیانه ۵۰ هزار نفر بر اثر استعمال دخانیات در ایران

معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: در دولت سیزدهم افزایش مالیات بر صرف دخانیات انجام شده است. بررسی ها نشان می‌دهد که با افزایش قیمت سیگار میزان استعمال کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت، حفاظت از کودکان پر برابر مداخلات صنعت دخانیات و  شعار ایران حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات؛ حق و مسئولیت همگانی، است.




خبرنگار: محسن ولی زاده
نام:
ایمیل:
* نظر: