اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 09 March 2024
ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری سه‌شنبه ۲۲ اسفند را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
سه‌شنبه روز اول ماه رمضان استبه گزارش عصرپرس، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: رویت هلال ماه مبارک رمضان در یکشنبه ۲۰ اسفند امکان‌پذیر نیست.

حجت الاسلام علیرضا موحدنژاد اظهار داشت: هلال ماه رمضان در روز دوشنبه ۲۱ اسفند به راحتی قابل رویت است؛ بنابراین مردم ایران از روز سه شنبه روزه دار خواهند بود.

در رساله های عملیه گاهی از آخرین روز ماه شعبان به عنوان یوم الشک یاد می شود؛ یعنی روزی که مشخص نیست آخرین روز ماه شعبان است یا نخستین روز ماه مبارک رمضان و طبق فتوای رهبر معظم انقلاب در چنین روزی نمی توان نیت روزه ماه رمضان کرد بلکه می توان به عنوان روزه مستحبی آخر شعبان یا روزه قضا گرفت. 

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این سوال که  «گرفتن روزه در روزی که معلوم نیست آخر شعبان است یا اول ماه رمضان، واجب است یا خیر، آیا می توان به نیت ماه رمضان روزه گرفت؟» پاسخ دادند: روزی که معلوم نیست آخر شعبان است یا اول ماه رمضان (که به آن یوم الشّک گفته می شود) روزه‌اش واجب نیست و اگر کسی بخواهد در آن روز روزه بگیرد، نمی‌تواند نیت روزه ماه رمضان کند، بلکه می‌تواند روزه مستحبی آخر شعبان یا روزه قضا و مانند آن را قصد کند و اگر بعداً معلوم شود که ماه رمضان بوده، به عنوان روزه ماه رمضان حساب می‌شود و قضای آن روز لازم نیست و اگر در بین روز بفهمد که ماه رمضان است، باید از همان لحظه، نیت روزه رمضان کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: