اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 03 March 2024
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هر ایرانی از طریق کدملی خود یک مراقب سلامت دارد، گفت: طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و سال آینده این طرح سراسری می شود.
وزیر بهداشت: اجرای طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهربه گزارش عصرپرس،بهرام عین اللهی روز یکشنبه در نشست خبری برگزاری همایش بین المللی سلامت خانواده که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: دستاوردهای ایران در زمینه اجرای طرح سلامت خانواده در همایش بین المللی سلامت خانواده که با حضور وزرای بهداشت سایر کشورها روزهای ۱۵و ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از مولفه های اصلی کشور ارتقای سلامت مردم است که بر دو اصل درمان محور و پیشگیری محور استوار بوده و سعی کردیم برنامه‌های مختلفی را در این جهت در قالب پویش و غربالگری بیماری‌ها اجرایی کنیم.

عین اللهی با بیان اینکه، در پویش ملی سلامت ۴۶ میلیون نفر تحت غربالگری قرار گرفتند، تصریح کرد: سبک زندگی سالم مهمترین اصل خودمراقبتی است و کم تحرکی آفت اصلی ابتلا به بیماری‌ها به شمار می رود و باید اطلاع رسانی و آموزش به مردم برای ترویج ارتقای سلامت خانواده و نحوه زندگی سالم انجام شود.

وزیر بهداشت رویکرد اجرای طرح سلامت خانواده را ترویج سلامت خانواده دانست و گفت: در این طرح هر فردی با کدملی خود دارای مراقبت سلامت بوده و مشکلات و اختلالات در اعضای بدن مورد بررسی قرار می گیرد.

اختصاص ۱۸/۵ همت برای طرح سلامت خانواده

عین اللهی با اعلام اینکه ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح سلامت خانواده تخصیص یافته است، اظهار داشت:‌ از طریق پرونده الکترونیک تمامی اطلاعات افراد ثبت می شود و افرادی که از این طریق به مراکز درمانی معرفی شوند ، بصورت رایگان درمان می‌شوند.

برگزاری اجلاس بین المللی سلامت برای توسعه دیپلماسی سلامت

عین اللهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر برگزاری اجلاس بین المللی سلامت خانواده در ارتقای دیپلماسی سلامت گفت: صحبت ها در حوزه سلامت چندان سیاسی نیست و در زمینه بهداشت، درمان است.

وزیر بهداشت با اشاره به تعاملات پزشکی و سلامت محور ایران با سایر کشورها اظهار داشت: تبادلات با سایر کشورها در این اجلاس تاثیر بسزایی در همکاری‌های در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی و نظایر آن دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران ارتباطات خوبی در زمینه دیپلماسی سلامت با کشورهای مختلف از جمله عربستان، روسیه و ترکیه دارد.

عین اللهی با یادآوری اینکه در دیدارها و سفرها، محصولات سلامت محور شرکت‌های دانش بنیان به عنوان هدیه داده می شود، افزود: برگزاری این اجلاس زمینه ساز و پیشران گسترش و توسعه دیپلماسی سلامت است.

وی تصریح کرد: نمایشگاهی از دستاوردهای ایران در بحث دارو، تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت در حاشیه این همایش بین المللی برگزار می شود و با وزرای بهداشت یا نمایندگان سایر کشور بحث و تبادل نظر می کنیم.

جایگاه ویژه ایران در کنترل بیماریهای غیرواگیر

عین اللهی اظهار داشت: ایران جایگاه ویژه‌ای در منطقه در خصوص کنترل بیماری‌های واگیر داشته و اکنون تمامی درمان‌های تخصصی و فوق تخصصی در داخل انجام می‌شود که توانایی ما را در عرصه پزشکی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این جایگاه می‌تواند بستری برای تبادل برای همکاری در حوزه دارو، استاد و دانشجو با کشورهای دیگر باشد، تاکید کرد: امروزه سلامت متکی به مسایل اقتصادی نیست، افرادی که توانایی مالی دارند فشارخون بالا، دیابت به دلیل تغذیه ناسالم و بی تحرکی دارند و رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی به آنها نقش موثری دارند.

وی با تاکید بر تعهد خانواده گفت: بسیاری از خودکشی ها، مشکلات روانی و غیره به دلیل وجود عادات غلط در خانواده است و باید خانواده دوستی و خانواده محوری بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

وزیر بهداشت با اشاره به تولید ۹۹ درصدی دارو در کشور از ایجاد تمهیدات برای تامین دارو و برطرف کردن مشکلات آنان برای سال آینده خبر داد و گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای سال آینده برای برطرف کردن مشکلات دارویی کشور، اقدامات مهمی در دستور کار است.

تصویب درمان کودکان زیر هفت سال

براساس گزارش ایرنا، عین اللهی از اجرای درمان کودکان زیر هفت سال کشور از هفته آینده خبر داد و گفت: بسیاری از بیماری‌ها در سنین زیر هفت سال رخ می دهد و تشخیص و درمان آنها بسیار مهم است، به همین دلیل این طرح در هیات دولت تصویب شده و از هفته آینده در بیمارستان‌های دولتی اجرایی می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: