اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 03 March 2024
دستیار ویژه وزیر بهداشت تاکیدکرد:
دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری های بین الملل بر ایجاد بستر مناسب جهت گسترش روابط دیپلماتیک در حوزه سلامت در این همایش تاکید کرد.
حضور فعال ایران در رویدادهای بین المللی حوزه سلامتبه گزارش عصرپرس، دکتر محمدحسین نیکنام، در نشست خبری "نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع"، درخصوص اهمیت ایجاد بستر توسعه دیپلماسی سلامت ایران با سایر کشورها در حاشیه این همایش، بیان کرد: یکی از اولویت های وزارت بهداشت، همواره توسعه و تعمیق دیپلماسی سلامت بوده که در دولت سیزدهم بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه حوزه سلامت بعداز انقلاب اسلامی ایران با تلاش مدیران این حوزه، در زمینه آموزش، بهداشت، درمان، دارو، تجهیزات و پژوهش، پیشرفت های چشمگیری داشته است و در سایه این پیشرفت ها، جایگاه مناسبی برای عرضه تجارب مان به سایر کشورها را داریم.

دکتر نیکنام ادامه داد: در عین حال، توانمندی بهره مندی از تجارب کشورهای دیگر را نیز به دست آورده ایم؛ ادغام آموزش پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و شبکه بهداشتی و درمانی دو مورد از تجارب موفق ایران در حوزه سلامت است.

دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری های بین الملل تصریح کرد: در راستای دیپلماسی سلامت، اجلاس G5 را با حضور کشورهای عضو برگزار کردیم؛ همچنین حضور فعال و ایفای نقش در رویدادهای بین المللی نیز از جمله تلاش های وزارت بهداشت برای گسترش روابط دیپلماتیک با سایر کشورهاست.

گفتنی است، نشست خبری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، صبح امروز 13 اسفندماه 1402 در ستاد وزارت بهداشت و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: