اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 13 February 2024
وزیر بهداشت خبر داد:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارایه ۹۹ خدمت رایگان برای مادران باردار در کشور خبر داد و گفت: در راستای فرزندآوری، ارتقای سلامت مادران، پیشگیری و کاهش ناباروری زوجین، خدمات رایگان بیمه‌ای انجام می‌دهیم، برنامه‌ای به عنوان جوانی جمعیت در پیش داریم و اکنون در حال انجام است.
ارایه ۹۹ خدمت رایگان درمانی به مادران باردار
به گزارش عصرپرس، بهرام عین اللهی در بیست و هشتمین نشست کشورهای جی پنج در هتل پارسیان آزادی افزود: در سایه انقلاب مرگ مادران از ۲۴۵ مورد در ۱۰۰ هزار به حدود ۲۳ کاهش یافته و امید به زندگی در زنان از ۵۴ به ۷۸ سال افزایش یافته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از اقدامات اخیر دولت سیزدهم نیز درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستانهای دولتی رایگان انجام می شود.

عین اللهی ادامه داد: همه کشورهای جی پنج به خانواده اهمیت می دهند، محور اصلی آنها خانواده بوده ، مادر نقش رهبری در خانه دارد و در ارتقای تغذیه سالم، ایجاد روابط پر محبت، سبک زندگی سالم و غیره موثر است از این رو طرح سلامت خانواده از امسال در ایران اجرایی شده و پنجم مارس نیز کنگره بین المللی سلامت خانواده را برگزار می کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت زنان در ارتقای سلامت، اظهار داشت: زنان نیمی از جامعه کشورها را تشکیل می دهند و نقش محوری و اساسی در ارایه مراقبت های سلامت را دارند و خانواده به عنوان الگوی موفق با محوریت زنان خواهد بود.

به گفته وی، بستر خانواده بر اساس هویت فردی تشکیل می شود و مادران بیشترین نقش را در ایجاد و حفظ خانواده ایجاد می کنند، بحث های مربوط به دوران بارداری ، یائستگی ، بیماریهای مختلف باید مورد توجه قرار گیرد و فرزند سالم در گرو سلامت مادر است.
 
همکاری با کشورهای همسایه امری اجتناب ناپذیر است

عین اللهی با بیان اینکه امروزه با استقلال و رهنمودهای رهبری پیشرفت های زیادی در حوزه سلامت در ایران داریم، اظهار داشت: کشورهای عضو جی پنج با تعهد خود تجربیات فردی و اجتماعی در رسیدن به اهداف مهم در منطقه نقش مهمی دارند و گروه جی پنج از اشتراکات فراوانی مانند اعتقادات فرهنگی، اجتماعی، آب و هوایی و وجود بیماری های مشترک، حوادث و بلایای طبیعی برخوردار است و می توانیم در همکاری های بهداشتی و درمانی راهکارهای مشترکی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همکاری با کشورهای همسایه امری اجتناب ناپذیر است، دولت مردمی جایگاه ویژه ای با همسایگان دارد و در ارتقای شاخص های سلامت موثر است‌.

عین اللهی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری منظم موفقیت های خوبی را انجام دهیم.

استقرار رایزن سلامت در کشورهای مختلف

وزیر بهداشت با اشاره به صدور مجوز برای ۳۰۰ مرکز در حوزه گردشگری سلامت، گفت: طی توافق با سازمان جهانگردی و وزارت امور خارجه گردشگری سلامت شکل بهتری به خود گرفته و قرار است رایزن سلامت در سفارتخانه ها داشته باشیم بطوریکه در عراق تا یکماه آینده مستقر می شود .
وی در ادامه به بحث گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت دیپلماسی سلامت در دولت سیزدهم مورد توجه بیشتری قرار گرفته بطوریکه بسیاری از کشورها از جمله ایران، عراق ، سوریه و غیره آماده و علاقه دارند در حوزه سلامت با ایران همکاری داشته باشند.

عین اللهی اظهار داشت: در این جهت نمایشگاههای دارو و تجهیزات پزشکی در کشورهایی مانند ونزویلا برگزار کردیم و به سوریه و عراق صادرات دارو انجام می شود.

وی گفت از طریق رایزن سلامت پیگیری و درمان بیماران کشورهای همسایه انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر افزایش تولید دارو در کشور، ادامه داد: با افزایش ظرفیت تولید اقلام دارویی می توانیم صادرات را نیز توسعه دهیم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: درمان رایگان کودکان زیر پنج هفت سال در بیمارستان های دولتی تخت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی از اسفندماه امسال اجرایی می شود.

عین اللهی افزود: موضوع درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی در هیات دولت تصویب شده و از اسفندماه قابلیت اجرایی دارد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: