اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - 05 February 2024
چهار مرکز تخصصی جمعیت هلال احمر شامل مناسب سازی ویلچر، پروتزهای سیلیکونی و روانشناسی به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
افتتاح چهار مرکز توانبخشی در هلال احمربه گزارش عصرپرس، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر روز دوشنبه در آیین افتتاحیه کلینیک مناسب سازی ویلچر، پروتزهای سیلیکونی و روانشناسی با اشاره به اهمیت منابع انسانی در همه کشورها گفت: این چهار کلینیک برای نخستین بار در بخش دولتی کشور افتتاح می‌شود و مبتنی بر تعهد و تخصص منابع انسانی در هلال احمر است.

پیمان نامدار مناسب سازی تخصصی ویلچر را یکی از افتتاح های امروز عنوان کرد و افزود: متاسفانه افرادی که مرتب از ویلچر استفاده می‌کنند، دچار مشکلات ثانویه می‌شوند و می‌توان با بهره‌گیری از این مرکز از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

نامدار درباره کلینیک سلامت روان توضیح داد:‌ سلامت روان از حوزه های مغفول در نظام سلامت است و این مرکز حلقه تکمیل کننده افرادی است که دچار تروما شدند و دچار مشکلات اعصاب روان می شوند.

معاون جمعیت هلال احمر به تاسیس مرکز آموزش فعالیت‌های روزانه پس از وقوع حادثه و آسیب اشاره کرد و گفت: در این مرکز به فردی که دچار آسیب شده، کمک می‌شود به زندگی روزانه برگردانده شود و هدف نهایی این مراکز است.

وی آخرین مرکز را تولید پروتزهای سیلیکونی و اکریلی عنوان کرد و افزود: این مرکز قرار است پروتزهای انگشت، چشم، گوش و سینه تولید کند./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: