اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - 31 January 2024
«زنگ انقلاب» به مناسبت آغاز دهه فجر به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور نواخته شد.
صحرائی: انقلاب از مدارس آغاز شدبه گزارش عصرپرس، رضامراد صحرایی در آیین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز دهه فجر در دبیرستان شایسته تهران، با بیان اینکه انقلاب ما از مدرسه شروع شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) وقتی وارد ایران شدند به مدرسه رفاه رفتند و شورای انقلاب تا ۱۴ بهمن از داخل این مدرسه اداره می‌شد و بعد از آن به مدرسه علوی رفتند و تا ۹ اسفند انقلاب از مدرسه علوی هدایت می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز دور هم جمع شدیم که انقلاب با مدرسه به قله می‌رسد، ادامه داد: مدارس قوی شوند ایران قوی می‌شود و اگر الان قوی هستیم چون مدارس ما قوی هستند. هر کشوری پیشرفت و کاستی دارد اما عقلا انسان بر روی داشته‌ها و آنچه به دست آورده تکیه می‌کند نه آنچه ندارد.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دلنش آموزان تصریح کرد: شما را به مقایسه درباره اینکه چه بودیم و چه شدیم دعوت می‌کنم. یکی از توطئه‌هایی که برای کشورهای مستقل اتفاق می‌افتد این است که نمی‌گذارند بچه ها فکر کنند که کشور آنها چه بود و چه شد. پیشرفت‌های ما نسبت به گذشته حیرت آور است. سواد امروز کشور قابل مقایسه با گذشته نیست.

صحرایی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره معلمان شهید تصریح کرد: معلمان ما نقش کلیدی در انقلاب داشتند. معلمان بودند که خمودی و خستگی و خفتگی کشور را با آگاهی بخشیدن رفع کردند و با همدیگر انقلاب را پیش بردند. تعداد دانش آموزان و معلمان شهید قابل مقایسه با گروه‌های دیگر نیست. معلم آگاهی می‌دهد و روشنی می‌بخشد. امیدوارم پیروزی انقلاب و یادآوری این امر مایه امید ما برای حرکت به سمت آینده باشد.

در پایان مراسم آیین رونمایی از رویداد «ماها» (مدرسه آرمانی، هنر آسمانی) رونمایی شد. این رویداد از هفتم بهمن آغاز و تا دوازدهم بهمن ادامه دارد که طی آن دانش آموزان خلاقیت‌های خود در خصوص برگزاری برنامه‌های دهه فجر را به نمایش می‌گذارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: