اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۹ دی ۱۴۰۲ - 19 January 2024
وزیر بهداشت خبرداد:
وزیر بهداشت به تامین ۴۰ درصد تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز کشور توسط شرکت های دانش بنیان داخلی اشاره و عنوان کرد: اکثر مراکز درمانی و بخش های جدید بیمارستانی که در دولت مردمی در سطح کشور افتتاح شده با استفاده از تولیدات داخلی و دانش بنیان، تجهیز شده اند.
تامین ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور توسط شرکت های دانش بنیانبه گزارش عصرپرس، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان سوم شعبان دماوند با بیان اینکه بیست و نهمین دوره جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در هفته آینده برگزار می شود، گفت: در سال گذشته ۵۷۰ اثر تحقیقاتی و فناوری در این جشنواره پذیرش شده بود که در سال جاری به ۸۰۴ اثر افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۴۵ درصدی مشارکت نخبگان، دانشمندان و محققان در این جشنواره است. 

وی با اشاره به تقدیر از نفرات برتر جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با حضور معاون اول رییس جمهور، خاطرنشان کرد: از سال پیش و در دولت مردمی، کمیته دانشجویی جشنواره نیز فعال شده و از تحقیقات برتر دانشجویی نیز تقدیر می شود. 

وزیر بهداشت از پژوهش های علوم پایه، سلولی و مولکولی، پزشکی نوین و بالینی به عنوان مهمترین آثار جشنواره رازی یاد کرد و گفت: خوشبختانه ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی و ۱۵ پارک علم و فناوری سلامت در تولید مقالات، آثار علمی و محصولات سلامت محور مشارکت فعال دارند.

عین اللهی به تامین ۴۰ درصد تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز کشور توسط شرکت های دانش بنیان داخلی اشاره و عنوان کرد: اکثر مراکز درمانی و بخش های جدید بیمارستانی که در دولت مردمی در سطح کشور افتتاح شده با استفاده از تولیدات داخلی و دانش بنیان، تجهیز شده اند.

براساس گزارش عصرپرس،بیمارستان حضرت فاطمه(س) با مشارکت خیرین نیک اندیش سلامت ساخته شده و 20 تخت جدید آن در مرحله تکمیل و افتتاح است. همچنین دستگاه سی تی اسکن آن توسط خیرین تهیه شده که فضای فیزیکی آن در حال ساخت است که وزیر بهداشت از بخش های اورژانس، بستری، داروخانه اتاق های عمل در حال ساخت و تصویربرداری این مرکز درمانی بازدید کرد. 
 
عین اللهی همچنین از بخش های اورژانس، اطفال، بستری جراحی و عمومی، سی تی اسکن و اتاق عمل بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند بازدید و مهمترین نیازهای این مرکز درمانی را بررسی و دستورات لازم را برای برطرف کردن نیازهای آن صادر کرد. 
 
در بیمارستان سوم شعبان دماوند و با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پویش ملی سلامت به منظور غربالگری دیابت و فشارخون بیماران نیز در حال انجام بود. 
نام:
ایمیل:
* نظر: