اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 02 January 2024
غریب‌آبادی در دادگاه منافقین؛
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی اقدامات تروریست‌ها بوده است، گفت:تاکنون ۲۳ هزار نفر انسان بیگناه در نتیجه اقدامات تروریستی به شهادت رسیدند.
۲۳ هزار ایرانی قربانی اقدامات تروریستیبه گزارش عصرپرس، کاظم غریب آبادی روز سه‌شنبه در حاشیه چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اعضای اصلی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تروریسم یکی از جنایات عمده‌ای است که با حمایت برخی کشورهای مدعی حقوق بشر در دنیا اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان بزرگ تروریسم است و تاکنون ۲۳ هزار نفر انسان بیگناه در نتیجه اقدامات تروریستی به شهادت رسیدند که فقط ۱۷ هزار نفر از آنها به دست منافقین انجام شده است.

غریب آبادی با اشاره به ضرورت دفاع از قربانیان، اجرای عدالت و مقابله با بی‌کیفر مانی اعمال تروریست‌های منافق افزود: همه این موارد از اصول مبارزه با تروریسم و ارتقای حقوق بشر است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به برگزاری دادگاه گروهک تروریستی منافقین گفت: هدف از برگزاری این دادگاه اجرای عدالت است و اقدامات حقوقی و قضایی برای مقابله با اقدامات گروهک‌های تروریستی حتما باید پیگیری شود زیرا آنان در پوشش اقدامات سیاسی، جنایات تروریستی خود را فعالیت‌های حقوق بشری جلوه می‌دهند که باید رسوا شوند.

وی اضافه کرد: مدارک و مستندات جنایت‌های گروهک‌های تروریستی باید در اختیار کشورها و نهادهای بین‌المللی قرار گیرد و این موضوع یکی از اهداف مهم برگزاری دادگاه است.

غریب آبادی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و قضایی برای محاکمه گروهک‌های تروریستی بر پیگیری اجرای احکام صادره نیز اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: