اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 18 December 2023
اطلس جامع گردشگری خوراک با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.
اطلس جامع گردشگری خوراک رونمایی شدبه‌گزارش عصرپرس، در این مراسم که عصر امروز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، اطلس جامع خوراک ایران برای نخستین بار و در آستانه شب یلدا رونمایی شد.

علیرضا ایزدی مدیرکل دفتر ثبت آثار در این مراسم در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد ثبت جهانی یلدا، گفت: به مناسبت شب یلدا آیین گرامی‌داشت اولین سال ثبت جهانی یلدا برگزار می‌شود و در آستانه شب یلدا و با هدف معرفی فرهنگ غذایی و خوراک مردم مناطق مختلف کشور، اطلس جامع گردشگری خوراک ایران امروز رونمایی می‌شود.

او اضافه کرد: مراسم گرامی‌داشت اولین سالگرد ثبت جهانی یلدا به همت معاونت میراث‌فرهنگی، معاونت گردشگری و فدراسیون گردشگری خوراک برگزار می‌شود.

ایزدی ادامه داد: خوشبختانه در آستانه شب یلدا شاهد رونمایی از اطلس جامع گردشگری خوراک ایران هستیم که این اطلس با هدف معرفی بهتر و صیانت بهتر از مواریث ناملموس، گردآوری و تدوین شده است.

برگزاری ۳۰۰ رویداد گردشگری خوراک

سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز در این مراسم گفت: با هدف معرفی هرچه بهتر گردشگری خوراک، میزهای مختلف با موضوع خوراک در استان‌های مختلف راه‌انداری شده است.

او افزود: بیش از ۳۰۰ رویداد گردشگری خوراک در دو سال گذشته برگزار شد که بخشی از آن‌ها رویدادهایی بود که با همکاری کشورهای مختلف برگزار شده است.

فاطمی ادامه داد: بانک اطلاعاتی جامع در فدراسیون خوراک ایران تهیه و تدوین شده است. ضمن این که تیم ملی آشپزی را تشکیل دادیم که برای اولین بار است و پیش از این در کشور وجود نداشت. این تیم در اولین حضور خود در ارمنستان موفق به کسب مدال طلا شد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی خاطرنشان کرد: ۵۷ رویداد با موضوع یلدا امسال به صورت رسمی و به همت ادارات کل میراث‌فرهنگی استان‌ها برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: