اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۶ - 24 June 2017
هشدار رييس پليس فتا استان خراسان رضوی
رييس پليس فتا استان خراسان رضوى در خصوص پرداخت فطريه به شهروندان هشدار داد و گفت: مظلوم نمايى و تحريك احساسات و عواطف مردم، يكى از شگردهاى كلاهبرداران فضاى سايبر است که تلاش دارند.
شگرد كلاهبرداران سايبری درخصوص پرداخت فطريه
به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ جهانشیری با توجه به، در پیش بودن عید سعید فطر و تبریک این عید سعید به عموم هموطنان گفت: با نزدیک شدن به عید سعید فطر  و پرداخت فطريه‌هاى شهروندان عزيز، در شبکه‌های اجتماعی شاهد گروه يا كانال‌هايى در قالب انتشار فراخوان‌هایی تحت عناوینی از قبیل جمع‌آوری‌ کمک به محرومان و نیازمندان یا آزاد‌سازی زندانیان نیازمند، پرداخت فطریه، کفاره و غیره هستیم. حتی این احتمال وجود دارد که سایت‌هایی در این خصوص نیز راه‌اندازی شود.

وی تصريح كرد: پلیس فتا از شهروندان محترم درخواست دارد که مراقب این دست پيام‌ها در فضاى سايبر باشند، چراكه در سال‌های گذشته کلاهبرداران با عنوان کمک‌های مردمی به افراد آسیب دیده در حوادث طبیعی از جمله زلزله، فعالیت‌های مجرمانه‌ای داشتند که پلیس فتا اقدام به دستگیری این شیادان نموده‌است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: هموطنان عزیز و گرامی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای سايبر پرداخت نمایند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور (که توسط رسانه‌های جمعی رادیو، تلویزیون و ...) كه اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند، پرداخت نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری نمایند.

وى افزود: همچنین شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطریه یا کفاره روز خود نمایند نیز دقت داشته باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت به موارد ایمنی نظير آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl توجه جدى نمايند تا در دام سايت‌هاى جعلى و فيشينگ كه اطلاعات حساب بانكى افراد را سرقت مى‌نمايد، نگردند.

رييس پليس فتا استان خراسان رضوى در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمايند.

نام:
ایمیل:
* نظر: