اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 07 November 2023
رئیس جمعیت هلال احمر خبرداد:
رئیس جمعیت هلال احمر از جمع‌آوری مستندات جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه خبرداد.
جمع‌آوری مستندات جنایات جنگی رژیم صهیونیستیبه گزارش عصرپرس، پیرحسین کولیوند در نشست «واکاوی نقش حقوق بین‌الملل و بشردوستانه در خصوص فجایع غزه» که صبح امروز در محل ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی که وظیفه‌اش کمک به مردم و کاهش آلام بشری است، از زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی به غزه اقدامات و پیگیری‌های بشردوستانه خود را آغاز کرده است.

در همین راستا نیز تماس‌ها و مکاتبات مختلفی با جمعیت هلال احمر برخی از کشورهای منطقه مانند مصر، ترکیه، اردن و عراق انجام شد. همچنین برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و سازه‌های بیمارستان‌های صحرایی در مرز غزه و ایجاد بانک خون با کمک سازمان انتقال خون اعلام آمادگی کردیم. اما متاسفانه این تلاش‌ها تاکنون به نتیجه‌ای منجر نشده است، اما ما به اقدامات و پیگیری‌های خود ادامه خواهیم داد.  

وی اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق جنایت و نقض آشکار قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی برشمرد و گفت: بمباران مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، مدارس، پناه‌گاه‌ها و ... همگی از مصادیق نقض حقوق بشر و قوانین جهانی است. حمله به آمبولانس‌های هلال احمر جرم است، کشتن غیرنظامیان، پزشکان، پرستاران، خبرنگاران و ... جرم است و رژیم صهیونیستی مرتکب تمام این جنایات شده است. تهدید مراکز درمانی چالشی جدی برای امدادرسانی در غزه است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: رژیم صهیونیستی همه قوانین و کنواسیون‌ها را زیر پا گذاشته است و به هیچ چیزی رحم نمی‌کند. این رژیم تمام مصادیق جنایت جنگی را در غزه به اجرا درآورده است. علاوه بر آن راه کمک و امدادرسانی را نیز بسته است، اقلام درمانی در غزه بسیار کم است، داروی بیهوشی وجود ندارد. آب و سوخت وجود ندارد و همه این ها نیز جزو جنایات جنگی محسوب می‌شود.

به گفته کولیوند کمک بشردوستانه ارسالی از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مانند ارسال محموله دارویی، غذایی و بانک خون با همکاری سازمان انتقال خون، ارسال سازه بیمارستان سیار به مرز رفح تاکنون پذیرفته نشده است.

وی خواستار برگزاری اجلاسیه اضطراری برای بررسی نقض آشکار قوانین بین‌المللی در غزه شد و گفت: از کمیته هلال اسلامی بین‌المللی درخواست کردیم که زودتر این اجلاس در ایران یا هر کشور دیگری برگزار شود؛ موضوع مهم برای جمعیت هلال احمر در موضوع غزه نقض همه قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی بشردوستانه است که باید متوقف شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان ادامه داد: مستنداتی در خصوص جنایت‌های جنگی اسرائیل جمع آوری شده است و حتماً علیه این رژیم اعلام جرم می‌کنیم، چراکه نقض آشکار حقوق بشردوستانه در غزه در جریان است، ما پیگیری‌های خود را در این خصوص ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم مردم فلسطین بدانند که ما در کنار آن‌ها هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: برای کاهش آلام بشری و کمک به مردم غزه و فلسطین باید جامعه جهانی اقدامی عاجل داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: