اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 06 November 2023
دهقانی فیروزآبادی در حاشیه رونمایی از محصولات نانویی:
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه علم نانو در ایران را یکی از محورهای گفت‌وگو های بین‌المللی ایران با کشورهای دوست و مورد نظر دانست و یادآور شد: توسعه همکاری در صنعت نانو و انتقال فناوری نانو، محور این گفت‌وگوها به شمار می‌رود.
ضرورت ارتقاء و تکامل زنجیره‌های دانش تا صنعت نانو در کشوربه گزارش عصرپرس، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی امروز در حاشیه رونمایی از محصولات نانویی و بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت: ستاد نانو به عنوان یکی از ستادهای پیشرو در معاونت علمی حرکت می‌کند و توسعه ارتباطات بین‌المللی و تجاری‌سازی و اقتصادی کردن دستاوردهای علمی و تحقیقاتی مهمترین برنامه‌های این ستاد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به رونمایی از چندین محصول مبتنی بر نانو در حاشیه نمایشگاه نانو، اظهار کرد: این محصولات با تکنولوژی بالا که با استفاده از فناوری نانو ایجاد شده‌اند، به صنعت و مشتری تحویل داده شده است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به امضای چند قرارداد تجاری‌سازی محصولات نانویی، خاطر نشان کرد: صنعت نانو در کشور به عنوان یک صنعت جدی، در حال شکل‌گیری است؛ ضمن آنکه این حوزه به عنوان یکی از صنایع قدرتمند دهنده کشور در تعاملات بین‌المللی نقش بازی می‌کند.

معاون علمی رئیس‌جمهوری، توسعه علم نانو در ایران را یکی از محورهای گفت‌وگوهای بین‌المللی ایران با کشورهای دوست و مورد نظر دانست و یادآور شد: توسعه همکاری در صنعت نانو و انتقال فناوری نانو، محور این گفت‌وگوها به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به حضور برخی ستادهای توسعه فناوری نانو در این نمایشگاه، گفت: ابتکار دیگر این‌ نمایشگاه حضور دستاوردهای فناورانه ستادهای فناوری‌های اپتیک، فناوری‌های زیستی و شناختی است و این شناخت از دستاوردهای سایر ستادها موجب می‌شود که از سال‌های آینده شاهد جهش فناورانه در همه حوزه‌ها باشیم.

دهقانی فیروزآبادی در جریان این بازید، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که پس از دو دهه تلاش جدی در حوزه توسعه فناوری و دانش نانو، ستاد نانو به طور گسترده در همه عرصه‌های زندگی از جمله غذا، ساختمان و ... و حوزه‌های رو به آینده قدم برمی‌دارد. ستاد نانو با پیگیری که برای تجاری‌سازی و حمایت از این فناوری اقدام می‌کند، در واقع چرخه این عرصه را کامل کند.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء و تکامل زنجیره‌های دانش تا صنعت نانو با نقش‌آفرینی همه دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه، گفت: لازم می‌دانم از تلاش‌ها و خدمات ستاد نانو و میکرو و همچنین مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی قدردانی کنم و تاکید کنم از تمامی ظرفیت‌ها برای تکمیل زنجیره‌های ایده، دانش تا صنعت این حوزه بهره برده شود. 

معاون علمی رئیس‌جمهوری ادامه داد: ما این توانمندی را داریم که با محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه این زیست بوم، به سمت فتح بازارهای بین‌المللی و اقتدارآفرینی فناورانه گام برداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: