اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 18 October 2023
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه طی تماسی با «سلام زواوی» سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به دلیل کشتار بی‌رحمانه برادران و خواهران مسلمان توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی ابراز همدردی کرد.
رایزنی وزیر بهداشت برای ارسال دارو و اعزام گروه های درمانی به غزهبه گزارش عصرپرس، دکتر بهرام عین اللهی در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به دفاع جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی از مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: از کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین و به خطر افتادن سلامت برادران و خواهران مسلمان خود بسیار نگران و ناراحت هستیم.

وی افزود: بسیاری از پزشکان و پرستاران ایرانی برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم بی‌دفاع  فلسطین اعلام آمادگی کرده‌اند و ما از سفارت فلسطین در تهران می‌خواهیم که برای یافتن راهی به منظور ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به فلسطین اشغالی تلاش کند.

عین اللهی ضمن ابراز تاسف از به شهادت رسیدن ده‌ها پزشک، پرستار و بهیار در فلسطین اشغالی توسط رژیم جعلی صهیونیستی، تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی باید رسالت خود را برای کمک به مردم اعم از زنان و کودکان فلسطینی انجام دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، سلام زواوی _ سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر از وزیر بهداشت کشورمان و کادر سلامت ایران، گفت: ده‌ها بیمارستان در فلسطین اشغالی مورد هدف جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفتند که قادر به ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم نیستند.

وی افزود: همچنین ده‌ها نفر از اعضای کادر درمان اعم از پزشک، پرستار و بهیار در پی حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و آمبولانس‌های حامل مجروحان فلسطینی نیز هدف صهیونیست ها قرار گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: