اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - 05 October 2023
بیمارستان کودکان حکیم در منطقه 18 تهران عصر امروز (پنجشنبه ۱۳ مهرماه) با حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می شود.
بیمارستان کودکان حکیم امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می شودبه گزارش عصرپرس از وبدا، بیمارستان کودکان حکیم به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی کودکان و براساس نیازهای جسمی و روحی کودکان به ویژه با نگاه هنرمندانه به کاهش استرس کودکان در فضای بیمارستان ساخته و طراحی شده است.
 
فضای سبز و نور طبیعی، دسترسی‌های راحت، گستردگی امکانات و خدمات رفاهی و درمانی برای کودک و همراه از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی این بیمارستان است.
  
این بیمارستان با زیربنای 29 هزار و 650 متر مربع و 266 تختخواب در زمینی به وسعت 50 هزار متر مربع از اراضی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط خانواده نیکوکار مطهری ساخته شده است.
 
در بیمارستان کودکان حکیم، 19درمانگاه تخصصی، 8 اتاق جراحی، مراقبت های ویژه با 63 تخت، اورژانس (تریاژ، سی‌پی‌آر، مطب پزشکان، زون‌های تحت نظر یک و دو و زون سرم تراپی و اتاق عمل سرپایی)، تصویربرداری (دستگاه‌های سی‌تی اسکن، ام آرآی، کاردیوگرافی، بخش اسکوپی)، آماده ارائه خدمات به کودکان این سرزمین هستند.
 
گفتنی است بیمارستان حکیم ضمن بهره‌مندی از مدرن‌ترین امکانات زیست‌محیطی، روزانه ۳۸۰ مترمکعب فاضلاب را تصفیه بیولوژیک می‌کند.

نقش کلیدی هیات امنای صرفه جویی ارزی در تجهیز بزرگترین بیمارستان اختصاصی کودکان در جنوب تهران

خسرو صادق‌نیت، رئیس بیمارستان کودکان حکیم ضمن اشاره به اینکه امروز بعد از ظهر با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت این بیمارستان افتتاح خواهد شد،درباره جزئیات این بیمارستان تخصصی کودکان اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت شهر تهران به ویژه در منطقه جنوبی نقش این بیمارستان در ارائه خدمات به شهروندان بسیار حائز اهمیت است.
 
وی افزود: نکته‌ای دیگر این بیمارستان ترکیب جمعیتی این منطقه با توجه به برآورد شبکه بهداشت است. طبق اعلام شبکه بهداشت تقریبا ۴۹ درصد این جمعیت  ۱۸ سال هستند که کودک و نوجوان محسوب می‌شوند همچنین این بیمارستان توسط خیر ساخته شده که با تجهیز مناسب این بیمارستان با همراهی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، عملکرد مناسبی را ارائه خواهیم داد و همچنین تشویق مضاعفی خواهد بود تا خیرین با امید بیشتری نسبت به ساخت بیمارستان اقدام کنند.
 
دکتر صادق نیت خاطر نشان کرد: بیمارستان حکیم با حمایتی که از جانب هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران داشته تجهیزات پیشرفته‌ای را دارد و تاکنون توانسته بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد نیازها را تامین کند که قسمت مهمی از این تجهیزات بخش‌های ویژه NICU و ICU ، مرکز تصویربرداریMRI و CT و همچنین آنژیوگرافی‌هایی است که برای نوزادان و کودکان تهیه کرده‌ایم و آزمایشگاه این بیمارستان نیز به زودی و با همراهی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تکمیل خواهد شد تا ارائه خدمات به بهترین نحو انجام گیرد.
 
وی یادآور شد: از جمله اتفاقات مهمی که با کمک هیات امنای صرفه جویی ارزی در حال انجام است بحث رادیوتراپی کودکان است و با یاری خدا برای اولین بار مهمترین مرکز رادیوتراپی اطفال کودکان را در مرکز طبی 
راه‌اندازی خواهیم کرد.
 
رئیس بیمارستان کودکان حکیم تصریح کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی اقدامات لازم جهت تامین شتابدهنده و  سی تی سیمیلاتور را انجام داده در همین راستا خیر محترم نیز تمهیدات لازم را در نظر گرفته و امیدواریم  بهترین خدمات را که نه تنها در کشور بلکه در منطقه بی نظیر خواهد بود را ارائه دهیم. 
 
گفتنی است؛ بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان حکیم در منطقه ۱۸ واقع در جنوب تهران و با زیربنای ۲۹ هزار و ۶۵۰ متر مربع و ۲۶۶ تخت خواب، در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع در ۳ طبقه ساخته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: