اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - 24 September 2023
وزیر بهداشت اعلام کرد
وزیر بهداشت با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق‌ترین نظام سلامت در منطقه است و در طول سال‌های بعداز انقلاب اسلامی، بسیاری از شاخص‌های بهداشت و سلامت کشور ارتقایی چشمگیر یافته است.
جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق‌ترین نظام سلامت در منطقه استبه گزارش عصرپرس، دکتر بهرام عین اللهی، در مراسم نواختن زنگ اول مهر در دبیرستان شهید آوینی، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت، گفت: امروزه تبلیغات دشمن در فضای مجازی، نسل جوان و دانش آموزان عزیز را هدف قرار داده است و تحریف واقعیت ها، موضوعی است که باید نسبت به آن بینش و آگاهی پیدا کنیم.

وی در جمع دانش آموزان، ضمن تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ، افزود: جوانان باید آگاه باشند و از وقایع و رویدادهای روز جهان مطلع شوند تا بتوانند درست را از نادرست تشخیص دهند. 

وزیر بهداشت گفت: کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و به رغم  تحریم‌های ظالمانه، امروزه بسیاری از نیازمندی‌هایمان را در داخل کشور تأمین می‌کنیم.

وی افزود: امروزه بیماران ما برای درمان به خارج از کشور سفر نمی‌کنند، بلکه بیماران خارجی برای درمان به کشور ما سفر و از امکانات درمانی ایران استفاده می‌کنند.

عین‌اللهی با بیان اینکه دانش آموزان امیدهای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: باید زمان‌شناس باشیم و در هر برهه‌ای از زمان، اقدام شایسته و تصمیم متناسب با همان برهه را اتخاذ کنیم. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه والدین در افزایش آگاهی فرزندان‌شان نقش موثری دارند، گفت: دانش آموزان باید هوشیار باشند و فریب فضای مجازی را نخورند؛ چراکه در این فضا بعضا محتوای کاذب منتشر می‌شود.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی مانند کوه استوار ایستاده است و ثبات قدم و کوشش دانش آموزان بر اقتدار آن می‌افزاید.

وزیر بهداشت با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق‌ترین نظام سلامت در منطقه است و در طول سال‌های بعداز انقلاب اسلامی، بسیاری از شاخص‌های بهداشت و سلامت کشور ارتقایی چشمگیر  یافته است. 

وی افزود: امروزه ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می شود و دانش بنیان‌ها ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی را تولید می کنند.

سلامت، موضوعی فرابخشی 

وی، "سلامت" را موضوعی فرابخشی توصیف کرد و افزود: تمامی دستگاه‌ها در تامین سلامتی جسمی و روحی انسان‌ها موثرند؛ چراکه اولین رکن سلامتی، آموزش و آگاهی صحیح است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، عین اللهی خطاب به دانش آموزان، ضمن تاکید بر پرداختن به معنویات و انجام فرایض الهی توام با کسب دانش و معرفت، گفت: حفظ سلامتی و خودمراقبتی اهمیت زیادی دارد و نسل جوان باید سواد سلامت خود را  افزایش دهد. زیرا عقل سالم در بدن سالم است و ورزش از مهم‌ترین الزامات دست یافتن به سلامت است.
نام:
ایمیل:
* نظر: