اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - 21 September 2023
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفس یار طب تاکید کرد:
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفس یار طب با تاکید براینکه تاکنون بالغ بر ۲۰ نوع محصول خانگی را تولید و به بازار عرضه نموده ایم، گفت: برای اولین بار دستگاه اکسیژن ساز ۶ لیتری را تولید نموده ایم که وزن و حجم کمتر، مصرف برق یکسان و خروجی بیشتر را دارد همچنین این دستگاه نسبت به دستگاه های ۵ لیتری وارداتی ارزان تر است و در تمامی استان های کشور نمایندگی و عاملیت فروش داریم.
دستگاه اکسیژن ساز خانگیبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، علی ابراهیمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفس یار طب در مراسم رونمایی ازدستگاه اکسیژن ساز خانگی پرانا (نفس)با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۹۳ در راستای شعار عملگرایی شروع به فعالیت کرده، گفت: این شرکت ۹ محصول دانش بنیان را تولید نموده که از جمله آن می توان به دستگاه آمبولانسی، بیمارستانی و  اکسیژن ساز خانگی اشاره کرد.

وی درادامه به تولید کمپرسورهای باکیفیت بالا  اشاره کرد و گفت: کلیه زنجیره طراحی این دستگاه بومی می باشد.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر در بحث تحقیق و توسعه ۱۵ نفر در حال طراحی هستند و علاوه برآن نیز۱۵۰۰ کارخانه تولیدی در شهرستان های کشور در حال ساخت قطعات فلزی این مجموعه هستند که ۱۰۰ ست قالب پلاستیکی ، ۲۵۰۰ متر مربع تجهیزات خانگی و ۶ هزار متر مربع تجهیزات بیمارستانی و ۳ شهرک صنعتی را فراهم نموده است.

وی به چشم انداز شرکت در ۵ ساله آینده اشاره کرد و گفت: در برنامه آینده ما تامین تجهیزات پزشکی و تجهیزات پزشکی خانگی در  خاورمیانه است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفس یار طب در ادامه اظهار داشت: بالغ بر ۳۰ نوع محصول خانگی را تاکنون عرضه نموده و در دوران کرونا توانسته است ۳۰ هزار دستگاه تنفسی  در کشور تامین ،و تا امروز ۲۵۰ میلیون نفس را به جامعه  هدیه نموده است.

وی افزود : در دوران کرونا نیاز جامعه به دستگاه‌های خارجی را رفع نموده چرا که  دستگاه های خارجی علاوه  بر هزینه بالا تامین قطعات و پشتیبانی لازم را از این محصولات ارائه نمی نمودند، در حالی که دستگاهی داخلی ۱۰ سال پشتیبانی  را تعهد می نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: از جمله همکاری های صورت گرفته با بنیاد شهید، صلیب سرخ جهانی، هلال احمر، بنیاد رضوی و علوی  بوده  است.، همچنین صلیب سرخ جهانی در راستای تامین نیاز همسایه های ایران از خرید این دستگاه ها استقبال نمود است و علاوه برآن نیز بنیاد های خیریه ۵۰۰ دستگاه را به خارج از کشور عرصه نموده اند.

وی گفت:  این شرکت با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیونی شروع به فعالیت کرده که در حال حاضر این رقم به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه به صرفه اقتصادی این دستگاه در کشور  اشاره کرد و گفت: این دستگاه نسبت به  دستگاه مشابه خارجی کمتر است و تاکنون به صورت غیر رسمی ۷۰۰ دستگاه را به کشورهای همسایه از جمله عراق،لبنان، هند و سویه  عرضه کرده ایم .

ابراهیمی گفت: این دستگاه جایگزینی برای کپسول های اکسیژن به روش تکنولوژی  پی اس آی  است که با استاندارد ۹۰ درصدی اکسیژن را در اختیار بیمار قرار می دهد.

وی ادامه داد: پوشش بیمه ای این محصول برای استفاده ی قشار کم درآمد جامعه  به صورتی است که با حداقل هزینه در اختیار بیمار قرار می گیرد.

ابراهیمی ،افزود: برق دستگاه به صورتی است که ذخیره کپسول آن  با موتور برق ۱۲ ولت، تا دو ساعت اکسیژن بیمار را بعد از قطع برق تامین کند.

 وی ادامه داد: اکسیژن ساز همراه در نمونه  آزمایشگاهی بومی سازی شده و یکی از محصولات آینده ما در سبد شرکت است.

ابراهیمی ادامه داد: بخشی از رسالت شرکت مسئولیت اجتماعی است که در این خصوص با توجه به نذر نفس شرکت ما یک طرف تامین دستگاه ها و خیریه ها طرف دوم است که ۱۰۰۰دستگاه را قبل و بعد از کرونا در اختیار بیماران نیازمند قرار داده و خدمات رایگان تا پایان نیاز پشتیبانی می شود.

وی گفت:اولین شرکت دانش بنیان تاسیسی در ایران بوده ایم و از حمایت های معاونت ریاست  جمهوری  برخوردار شده ایم.

ابراهیمی ادامه داد: تمام استاندارد های سی آی  اروپا را تامین کرده ایم و امیدوارم  کمتر از یک سال آینده با مجوز  صادراتی محصولات را عرضه کنیم.

وی افزود: در این راستا میزان فناوری برای پشتیبانی محصول برنامه‌ريزی شده  و در حال حاضر نیز  عراق ،هند و لبنان  آموزش لازم صورت گرفته و خدمات پشتیبانی را انجام داده اند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفس یار طب گفت: با توجه به وجود دانش و زیر ساخت در کشور آمادگی لازم برای تولید داخل را داریم.

وی در ادامه گفت: با رانت دولتی وارد نشده ایم و بنابراین با توجه به اینکه کالا ما دانش محور است محصولات ما دانش افزاست و محصولی ارزان نسبت به کشور های اروپایی است .

ابراهیمی ادامه داد: اشتغالزایی این شرکت توانسته است بخشی از دانش و کار تخصصی را داخل مجموعه  بخشی را برون سپاری نموده و تاکنون نیز سرباز و دانشجو را در بستر دانشگاه ها داریم.

وی افزود:برای اولین بار دستگاه اکسیژن ساز ۶ لیتری را تولید نموده ایم که وزن و حجم کمتر ، مصرف برق یکسان و خروجی بیشتر  را دارد و این دستگاه نسبت به دستگاه های ۵ لیتری وارداتی ارزان تر است  و در تمامی استان های کشور نمایندگی و عاملیت فروش  داریم.




خبرنگار:پروین مرادی 


نام:
ایمیل:
* نظر: