اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - 06 August 2023
رئیس اورژانس استان تهران :
رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به اختلال مزاحمان تلفنی در روند خدمت رسانی اورژانس، از عزم جدی برای پیگیری قانونی در جهت برخورد قضایی با متخلفان خبر داد و گفت: اورژانس استان تهران به ۷۰۰ پایگاه فعال نیاز دارد و در این زمینه نیازمند کمک دولت و مجلس هستیم.
اورژانس تهران نیاز به ۷۰۰ پایگاه فعال داردبه گزارش عصرپرس، محمد توکلی روز یکشنبه در نشست خبری که در محل اورژانس برگزار شد، افزود: ۲۵ درصد حجم ماموریت های کشور در استان تهران انجام می شود ،در ۴ ماه اخیر ۹۰۰ هزار تماس از سوی مردم با اورژانس صورت گرفت که این نشان از گستردگی کار دارد.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم راه اندازی اورژانس هوایی بوستان ولایت بود که باعث حفظ اعتماد و جلب سرمایه اجتماعی می شود، بطوریکه سال گذشته بیش از ۴۵۰ پرواز انجام شد.

توکلی با بیان اینکه حال اورژانس تهران خوب نیست، اظهار امیدواری کرد با همکاری و اطلاع رسانی رسانه و کمک دولت و مجلس پایگاه های اورژانس افزایش یابد.

وی اظهار داشت: ۲۹۳ پایگاه اورژانس فعال در استان تهران داریم در حالیکه نیازمند ۷۰۰ پایگاه هستیم ،اصلی ترین مشکل کمبود ناوگان آمبولانس و کمبود نیروی انسانی متخصص است ،بیش از ۳ هزار آمبولانس فرسوده بالای ۱۵ سال در کشور وجود دارد و در تهران ۸۰ درصد ناوگان فرسوده هستند.

به گفته وی، در حال حاضر هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی کمبود داریم، ۱۵ نیرو عملیاتی هر پایگاه نیاز دارد که این‌ رقم اکنون ۶ نیرو بوده و ۱۲ ساعته فعال هستند.

رئیس اورژانس استان تهران تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد به عنوان مزاحمان تلفنی با همکاران اورژانس تماس گرفته و وقت آنها را بیهوده می گیرند و حتی برخی دیگر اقدام به اهانت و الفاظ رکیک زشت می کنند که این افراد از طریق قضایی شناسایی شده و با آنها برخورد می شود.

توکلی تصریح کرد: همکاران ما در ۲۴ ساعت بیش از ۲۰ ماموریت می روند و حجم بالای کار و فشار شدید باعث می شود تصمیم جدایی از اورژانس بگیرند که باعث افزایش بار مالی سلامت می شود ، وزارت بهداشت در آزمون استخدامی امسال بیش از ۳۰۰ سهمیه را به ما اختصاص داده که بسیار کم بوده است.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم نظام سلامت باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد و نیاز به افزایش پایگاه، نوسازی ناوگان و افزایش نیروی متخصص دارد.

رئیس اورژانس استان تهران ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهتر و راحتر به بانوان ، ۴ پایگاه فعال اورژانس بانوان در تهران راه اندازی شده و از ساعت ۷ صبح تا ۲۰ شب خدمات پیش بیمارستانی ارائه می دهند.

به گفته توکلی، در تهران بالای ۱۰ هزار تماس داریم که منجر به سه هزار و ۵۰۰ ماموریت شده و بیش از ۸۰۰ مورد به بیمارستان منتقل می شود ،تلاش داریم سال آینده ناوگان اصلی تهران را موتورلانس کنیم و اگراین امر تحقق یابد ، زمان رساندن بیمار در صورت نیاز به مرکز درمانی کوتاه‌تر می شود و ارائه خدمات نیز بهتر خواهد شد، و باید اورژانس هوایی توسعه یابد و مصدومان ترافیکی به مراکز درمانی سریع تر منتقل شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حضور اورژانس بر سر بالین بیمار به ۱۱ دقیقه رسیده و با توجه به اینکه بعد از دوران همه گیری کرونا، حجم تماس‌ها افزایش پیدا کرده است اما اعزام آمبولانس به صحنه مأموریت به معنای اعزام به بیمارستان نیست و تشخیص آن به عهده همکار است.

توکلی افزود: در بیش از ۱۸۰ نقطه کلانشهر تهران، موتورلانس داریم که لازم است افزایش یابد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ تماس با اورژانس انجام شده که از این تعداد ، ۱۷۰ هزار مزاحمت های تلفنی بوده است.

وی تاکید کرد: همکاران ما در اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان سربازان محسوب می شوند و باید سختی کار آنها در نظر گرفته شود تا شاهد خروج نیرو از اورژانس نباشیم .
نام:
ایمیل:
* نظر: