اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 05 August 2023
رهبر معظم انقلاب: فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود
امروزه جوامع بشری برای امرار معاش خود دست به نابودی تدریجی منابع خدادادی مانند جنگل ، دریا و ... می زند در حالی که توجیهی برای این امر وجود ندارد.
خاموشی تدریجی جنگل های کشوربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، امروزه جوامع بشری برای امرار معاش خود دست به نابودی تدریجی منابع خدادادی مانند جنگل ، دریا و ... می زند در حالی که توجیهی برای این امر وجود ندارد.  

تولید زغال درختی و حاشیه سود ناچیز آن، باعث شده سودگران چوب برای خرید و فروش جنگل گوی سبقت از همدیگر بگیرند، تاسف‌بار تر اینکه ساکنان روستاها خود زمینه را برای به تاراج رفتن جنگل های کشور فراهم می کنند و به خیال خود این منبع درآمد ناچیز همواره ادامه خواهد داشت. 

در ادامه به نمونه ای از جنگل های به تاراج رفته منطقه نشتارود و روستای مازبن سفلی اشاره می کنیم که با توجه به  امکانات رفاهی از قبیل  گاز ، آب و برق در این روستا و سایر روستاهای کشور همچنان شاهد قطع درختان جنگلی و به تدریج شاهد خاموشی کامل جنگل خواهیم بود.
 
اینجا باید گفت: مسئولین و دستگاههای ذی ربط نسبت به طرح جامع خود کنترلی منابع جنگلی، این میراث سبز کشور گام های محکم‌ترین بردارند چرا که  تباهی جنگل منتظر تصمیمات مسئولین نمی ماند و باید سالیان سال برای احیای دوباره آن تلاش کرد. 






نام:
ایمیل:
* نظر: