اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 02 August 2023
وزیر بهداشت در سومین کنگره سلامت اربعین با بیان اینکه تعداد مناسبی کانکس سرما در ایام اربعین در پایانه های مرزی نصب می شود، از آمادگی۳۷۰ دستگاه آمبولانس در مرزهای مشترک با عراق و راه اندازی ۱۱ بیمارستان صحرایی در این مرزها خبر داد.
حضور۲۰ هزار عضو هیأت علمی و دانشجوی علوم پزشکی در راهپیمایی اربعینبه گزارش عصرپرس، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی امروز (چهارشنبه ۱۱ مرداد) در سومین کنگره سلامت اربعین که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اعلام این که همه تلاش خود را برای تامین سلامت زائران سید الشهدا در اربعین به کار می بندیم، تصریح کرد: چرخه سلامت زائران اربعین از اهمیت بسزایی برخوردار است و مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم، تاکیدات فراوانی در این زمینه داشته اند.

وزیر بهداشت بر اهمیت پیشگیری از گرمازدگی و ایجاد اتاق های سرد در مرزهای شش گانه کشور در ایام راهپیمایی اربعین تاکید و خاطرنشان کرد: پیش بینی های لازم برای تأمین زیرساخت های سلامت زائران فراهم و هماهنگی بین اورژانس، هلال احمر و دانشگاه های علوم پزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه بهداشت و درمان اربعین و فعالیت این کمیته از هفته های گذشته، گفت: مذاکرات سازنده ای با مقامات عراقی برای ارتقای بهداشت، درمان و زیرساخت های سلامت زائران اربعین داشته ایم.

وزیر بهداشت همچنین به صدور مجوز طرح موقت فارغ التحصیلان متخصص در ایام راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در اربعین حضور خواهند داشت. همچنین تسهیلاتی برای حضور دانشجویان در این راهپیمایی عظیم در نظر گرفته شده است.

 عین‌اللهی با بیان اینکه بیمارستان شهید قاسم سلیمانی در شلمچه را سال گذشته راه اندازی کردیم، از تأسیس بیمارستان دیگری در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: ۶۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس ها در طول مسیر برای درمان فوری زائران گرمازده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی هماهنگی بین دو کشور عراق و ایران در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین را مناسب دانست و افزود: ضروری است موکب های سلامت ایرانی در عراق، مجوز لازم را از وزارت بهداشت و هلال احمر اخذ کنند تا اقدامات تخصصی و خدمات بهداشتی و درمانی حول محور این موکب ها سازماندهی شده و تحت نظارت باشد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت ارائه آموزش های پیشگیرانه به موکب ها، کاروان ها و زائران، یادآور شد: اصول خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله بیماری های منتقله از آب و غذا، مسمومیت و گرمازدگی باید به صورت فراگیر به زائران اطلاع رسانی شود؛ به طوری که هر زائر بداند چگونه از گرمازدگی پیشگیری و در صورت بروز آن، چه اقداماتی را باید انجام دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به استقرار ۱۲ فروند بالگرد و ۳ فروند هواپیما در مرزهای خروجی کشور به سمت عراق در ایام راهپیمایی اربعین، از تامین کافی خون، آماده باش کامل بیمارستانهای مرزی و اورژانس در این ایام خبر داد و گفت: واکسیناسیون اتباع خارجی غیرمقیم در ایران در هنگام ورود به کشور توسط هلال احمر انجام می شود.

عین اللهی با بیان اینکه تعداد مناسبی کانکس سرما در پایانه های مرزی نصب می شود، خاطرنشان کرد: ۳۷۰ دستگاه آمبولانس در اربعین در مرزهای مشترک با عراق مستقر شده و  همچنین ۱۱ بیمارستان صحرایی در این مرزها راه اندازی می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: