اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 17 July 2023
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار وزیر بهداشت و تندرستی تاجیکستان، تحمیل تحریم‌های دارویی و تجهیزاتی به کشورمان را زمینه ساز فرصتی قلمداد کرد که با توان و دانش متخصصان ایرانی فراهم شد.
همکاری های ایران و تاجیکستان برای رشد شاخص های سلامت منطقهبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، بهرام عین اللهی صبح امروز در جلسه مشترک با دکتر عبدالله، اظهار داشت: یکی از نقاط عطف پیشرفت حوزه سلامت در ایران ادغام آموزش در درمان بود که  از جمله استاندارد‌های جهانی است و  در نظام  سلامت ما به اجرا درآمد.
 
عین اللهی تصریح کرد: ما در ابتدای انقلاب فقط ۹ دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و اکنون ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی ، ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی و۲۲ هزار عضو هیات علمی داریم که نتیجه ادغام آموزش در درمان است.

عبدالله زاده وزیر بهداشت و تندرستی تاجیکستان نیز در این دیدار خواستار انتقال تجارب موفق حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران به این کشور شد و گفت: ایران در تامین داروی مورد نیاز خود در مرحله خودکفایی است و ما برای تأمین نیاز دارویی خود  در راستای تفاهم نامه‌های بین المللی به همکاری ایران نیاز داریم.

گفتنی است جلسه مشترک وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با همتای تاجیکستانی صبح امروز با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه رشد شاخص‌های سلامت برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: