اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۴ تير ۱۴۰۲ - 15 July 2023
«احسان اووت» دبیرکل موسسه استاندارد و اندازه شناسی سازمان همکاری‌های اسلامی (اسمیک) به دعوت رییس سازمان ملی ایران برای شرکت در مراسم هفدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام، وارد تهران شد.
دبیرکل موسسه اسمیک وارد تهران شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از سازمان ملی استاندارد ایران، احسان اووت در بدو ورود مورد استقبال سرپرست دفتر تخصصی روابط بین‌الملل و حلال سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت.

دبیرکل اسمیک در این سفر علاوه بر سخنرانی در همایش جایزه ملی کیفیت ایران در روز دوشنبه (26 تیر)، ضمن بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی با برخی از مقام‌های دولتی کشورمان نیز جلساتی را خواهد داشت.

موسسه استاندارد و اندازه شناسی سازمان همکاری‌های اسلامی (اسمیک)، مهم‌ترین تشکل در زمینه تدوین استاندارهای حلال در زمینه های غذایی، بهداشتی، گردشگری، سیستم مدیریت و سایر زمینه های مرتبط نظیر اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق و مورد قبول ۵۷ کشور عضو سازمان همکاریهای اسلامی (OIC) است که ایران یکی از 13 عضو هیات مدیره این موسسه است.

این موسسه علاوه بر موضوعات حلال، در سایر زمینه‌ها و در ۱۶ کمیته فنی به همراه کمیته ارزیابی انطباق، استانداردهای مورد نیاز کشورهای عضو را تدوین می‌کند. سازمان ملی استاندارد ایران به نمایندگی از کشورمان عضو فعال همه کمیته‌های مذکور بوده و مسوولیت دبیرخانه کمیته فنی ۶ با عنوان محصولات کشاورزی را به عهده دارد و یکی از فعال‌ترین کشورهای عضو کمیته های فنی موسسه اسمیک است.
نام:
ایمیل:
* نظر: