اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 10 July 2023
وزیر بهداشت خبر داد:
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اتعقاد تفاهم نامه انتقال تکنولوژی دانش پزشکی، صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به عراق خبر داد.
اتعقاد تفاهم نامه انتقال تکنولوژی دانش پزشکی به عراقبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه نشست جمع بندی سفر وزیر بهداشت عراق در ستاد وزارت بهداشت برگزارشد، افزود: کارگروه مشترک در حوزه سلامت میان ایران و عراق به امضا رسید و قرار است در دولت مردمی ارتباط این دو کشور تسریع شود.

وی ادامه داد: در عالی ترین سطح در حوزه سلامت با عراق در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی توافق داریم و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به این کشور تسریع شده و با قوت انجام خواهد شد.

عین اللهی با اشاره به توافق انجام شده در جهت تبادل استاد و دانشجو به عراق، اظهار داشت: سه هزار هزار ۲۰۰ دانشجو عراقی در ایران تحصیل می کنند و دانشگاه بین المللی سبطین در عراق نیز توسط اساتید ایرانی اداره شده و خدمات زیادی را در حوزه سلامت ارائه می دهد.

وی بر لزوم همکاری‌های مشترک میان دو کشور ایران و عراق در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌های بین دو کشور به‌ویژه در حوزه منابع انسانی وجود دارد و دانش فنی و مهندسی در کنار سایر دستاوردهای نظام سلامت، از نقاط قوت وزارت بهداشت ایران است.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از تجارب ایران در حوزه بیمارستان سازی از موضوعاتی است که امکان به اشتراک‌گذاری تجارب و انتقال دانش آن برای کشور عراق فراهم است.

وزیر بهداشت با تاکید بر سلامت زائران در اربعین حسینی، گفت: با توجه به اهمیت ارتقای سلامت زائران اربعین حسینی توافقات خوبی با کشور عراق در خصوص کیفیت خدمات دهی در حوزه بهداشت و درمان به آنها انجام شده و سطح سلامت در مراسم امسال افزایش می یابد.

صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق نیز گفت: بازدیدهایی از برخی کارخانه های دارویی و تجهیزات پزشکی ایران انجام دادیم  و در صدد همکاری در این حوزه با ایران بوده و تفاهم نامه هایی را امضا کردیم که تمنولوزی داروهای بایوتک به عراق منتقل شود.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه آموزش پزشکی، بیمارستان سازی درصدد همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم و این سفر چهار روزه بسیار فواید زیادی برای ما داشته است.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: