اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 08 July 2023
وزیر بهداشت در آیین افتتاح اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی مطرح کرد
وزیر بهداشت از اورژانس به عنوان یکی از افتخارات کشور یاد کرد و خواستار انجام پژوهش های کاربردی توسط اورژانس برای پیشگیری از حوادث و سوانح شد.
اورژانس برای پیشگیری از حوادث راهکار پژوهشی ارائه دهدبه گزارش عصرپرس، دکتر بهرام عین اللهی در آیین افتتاح اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران، با بیان اینکه نباید به وضعیت موجود راضی شویم، یکی از ویژگی های مهم هر سازمانی  را تحول خواهی و حرکت رو به پیشرفت دانست و گفت: امروزه سرعت رشد  دانش، رو به افزایش است و باید روزآمدی در تولید و فراگیری علم را سرلوحه قرار داد.

وی از اورژانس به عنوان یک دانشگاه یاد و خاطرنشان کرد: در  سازمان اورژانس باید انواع پژوهش های کاربردی به ویژه در زمینه پیشگیری از حوادث و سوانح و ارتقای کیفیت خدمات فوریتی انجام گیرد. در همین زمینه فرایندهای های مناسبی از جمله ارسال نوار قلب با تله مدیسین و ارتباط پزشک مستقر در دیسپچ با کارکنان اورژانس پیش بینی  و اجرا شده است که ارزشمند  و در خور قدردانی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: انتظار داریم اورژانس، همگام با پیشرفت های روز دنیا حرکت کند و علاوه بر تولید مقالات علمی و َکاربردی، واحد تحقیق و توسعه  خاص خود را راه اندازی کرده و در جهت تربیت نیروهای چابک، توانمند و متخصص گام بردارد.

عین اللهی با اشاره به اقدامات ارزنده اورژانس در خدمت رسانی در  مراسم اربعین سال گذشته، گفت: قبل از برگزاری این مراسم باشکوه، باید در قالب  همایش ها و نشست های هم اندیشی ، برنامه های سازمان اورژانس به ویژه برای پیشگیری از گرمازدگی زائران مطرح و  آموزش های لازم به زائران عزیز  ارائه شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت های خدمت رسانی در اورژانس هوایی، کم نظیر است، افزود:  در بازدید هفته قبل که از آشیانه سازمان اورژانس داشتم، افراد با انگیزه و متعهدی را دیدم که دستگاه های پیشرفته و قطعات مورد نیاز بالگردهای اورژانس را تولید کرده  و  امیدهای  بسیاری آفریده بودند. قطعا  دولت نیز در این زمینه، حمایت های لازم را از ایشان به عمل خواهد آورد تا ان شاالله با اتکا به ابتکارات این جوانان متخصص  بتوانیم بالگردهای اورژانس هوایی را در داخل کشور بسازیم.

وزیر بهداشت از موتورلانس های اورژانس به ویژه در ترافیک  به عنوان فرشته نجات یاد کرد و گفت: افزایش و تقویت موتورلانس می تواند  زمینه ارتقای کیفی خدمات اورژانس و همچنین کاهش مدت زمان رسیدن بر بالین  مددجویان را فراهم آورد.

عین اللهی به پیشرفت های کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و تأمین نیازهای حوزه درمان از طریق افزایش تولید  داخلی این تجهیزات اشاره و عنوان کرد: امروزه بسیاری از تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی کشور، ساخت داخل است ؛ چنان که حدود ۸۰ درصد از تجهیزات  کلان بیمارستان غدیر  نیز که امروز افتتاح شد، داخلی است.

وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه نخست نظام سلامت ایران در منطقه، گفت: در دنیا در حوزه سلامت، جایگاه شایسته ای داریم و در بسیاری از حوزه های  تخصصی،  سرآمد شناخته می شویم ؛ به طوری که دیدار  مقامات خارجی، به پیشرفت های حوزه سلامت کشور، افتخار و از دستاوردهای علمی حاصله احساس سربلندی می کنیم.

عین اللهی ضمن قدردانی از مدیریت سازمان اورژانس و روسای اورژانس استانها ، خاطرنشان کرد: کارکنان اورژانس، خدوم، فداکار  و زحمتکشند و حضور آنها بر بالین بیماران و مصدومان همچون فرشته نجات، موجب تامین سلامت و آسایش مددجویان می شود.

وی با اشاره به فداکاری های نیروهای اورژانس، به ذکر نمونه ای از این شجاعت ها در نجات جان یکی از هموطنانمان دررودخانه ای در کرج  پرداخت و از رییس سازمان اورژانس کشور خواست که با تشکیل و تقویت بخش فرهنگی، ایثارگری ها و شجاعت های نیروهای این سازمان را ثبت و برای نسل جوان، روایت و الگوسازی کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: همه در دوران همه گیری کرونا،  زحمات نیروهای اورژانس را دیدند و اینکه برخی از آنها به دلیل انتقال بیماران کرونا، خود به این بیماری مبتلا و متحمل مرارت های فراوان شدند،  از صحنه هایی است که در تاریخ، ماندگار خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: