اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 02 July 2023
معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی خبر داد:
معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، گفت: طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به‌ زودی به مجلس ارائه خواهد شد.
ارائه طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری به مجلسبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، علی‌اصغر شالبافیان در جلسه با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد اظهار کرد: مشکلاتی که اکنون در حوزه گردشگری با آن مواجه هستیم، به این دلیل است که یک قانون مستقل برای این حوزه نداریم.

وی ادامه داد: قانونی در سال ۱۳۶۸ با توجه به اقتضاء آن زمان تصویب شد که اکنون پاسخگوی صنعت گردشگری نیست.

شالبافیان با اشاره به قانون مانع‌زدایی از صنعت برق یادآور شد: این قانون برای  مصرف‌کننده‌ها ضرایبی تعیین کرده که درآمد بالایی دارند اما درآمد هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی با صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی قابل مقایسه نیست.

وی افزود: باید تعرفه‌ای خاص برای حامل‌های انرژی تاسیسات گردشگری در نظر گرفته شود و مشخص باشد که تا چند سال این تعرفه‌ها به چه میزان خواهد بود که در محاسبات سرمایه‌گذاری لحاظ شود.

شالبافیان حمل‌ونقل را از دیگر چالش‌های حوزه گردشگری عنوان کرد که با محدودیت مواجه است و گفت: در صورتی که واردات تجهیزات و وسایل نقلیه گردشگری از معافیت ورودی برخوردار شود، این محدودیت‌ها برداشته و حمل‌ونقل گردشگری سامان خواهد یافت.

معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه اظهار کرد: تاسیسات گردشگری پنج سال معافیت مالیاتی داشتند که ۲ سال به دلیل کرونا و یک سال نیز به دلیل نبود آیین‌نامه و دستورالعمل از دست رفت.

وی ادامه داد: این معافیت و قوانین رفع موانع تولید به همت نمایندگان در راستای حمایت از صنعت گردشگری استمرار پیدا کند. بندی که مربوط به بیمه راهنمایان گردشگری در قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تصویب شده بود، در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده و این قشر تاثیرگذار در رشد و توسعه گردشگری را دچار چالش کرده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، شالبافیان به همت و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات و محدودیت‌های ارزی برای صادرکنندگان صنایع‌دستی اشاره و تصریح کرد:  طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری توسط حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم  مشهد و کلات، با همراهی دیگر نمایندگان ارائه ‌می‌شود که امیدواریم با تصویب این طرح گام مهمی در زمینه رشد و رونق گردشگری برداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: