اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 28 June 2023
وزیر بهداشت اعلام کرد:
وزیر بهداشت در دیدار سفیر کشورمان در ارمنستان با اشاره به قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی، از دیپلماسی سلامت به عنوان یکی از ابزارهای تعمیق روابط کشورها یاد کرد، گفت:سهیل رفت و آمد مردم ارمنستان برای دریافت خدمات درمانی در ایران به ویژه در مناطق مرزی شمال کشور می‌تواند در دستور کار دو کشور قرار گیرد.
ارائه خدمات درمانی در ایران به مردم ارمنستانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، بهرام عین اللهی در دیدار مهدی سبحانی، سفیر کشورمان در ارمنستان، با بیان اینکه موضوعات مشترک زیادی برای همکاری در حوزه سلامت بین کشورها وجود دارد، راهبرد دولت را تقویت سیاست خارجی به ویژه با کشورهای همسایه و منطقه دانست و خواستار تشکیل کارگروهی مشترک برای بررسی زمینه‌های همکاری‌های گسترده حوزه سلامت بین ایران و ارمنستان از جمله در حوزه‌های آموزشی، درمانی، دارو، تجهیزات پزشکی و برگزاری همایش‌های علمی بین‌المللی مشترک شد. 

وی با اشاره به احیای گروه ۵ در دوره اخیر توسط ایران به منظور ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای حوزه سلامت، یادآور شد: باید مرزهای دانش بین کشورها به ویژه همسایگان و کشورهای منطقه را برداریم تا از توانمندی‌های یکدیگر در جهت ارتقای نظام سلامت و تامین سلامت مردم، استفاده کنیم. 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، به گفته عین اللهی، تسهیل رفت و آمد مردم ارمنستان برای دریافت خدمات درمانی در ایران به ویژه در مناطق مرزی شمال کشور می‌تواند در دستور کار دو کشور قرار گیرد. 

مهدی سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا، ظرفیت این کشور برای همکاری‌های مشترک با ایران را مناسب دانست و گفت: سند همکاری‌های دو کشور در حوزه سلامت در سال‌های گذشته وجود داشته که نیاز به ارتقا و به روز رسانی در  زمینه‌های همکاری بویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: