اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 21 June 2023
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی با محور فناوری‌های نرم و صنایع خلاق این حوزه و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و با همکاری ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نمایشگاه شهر آفتاب تهران گشایش یافت.
برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی اسباب‌بازی و نوشت‌افزار در تهرانبه گزارش عصرپرس، با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی کشور ایرانپنکس ۱۴۰۲ و دومین نمایشگاه تخصصی ایرانتویکس با شعار «با هم بزرگ تر فکر کنیم» بـا حمایت انجـمن صنفـی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور، اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی تهران، مجمع واردکنندگان نوشت‌افزار کشور و همچنین انجمن اسباب‌بازی امروز (چهارشنبه) آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که تا چهارم تیرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ برپا است در فضای سرپوشیده‌ای به وسعت ۲۴ هزار مترمربع و در چهار سالن برای بیش از ۲۵۰ شرکت دایر است. شرکت‌کنندگان نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی و اداری در سالن‌های (A۴ و A۵ و سالن ملل) و شرکت‌کنندگان محصولات آموزشی، اسباب‌بازی و صنایع وابسته در سالن (A۶) حضور خواهند دارند.

حضور نمایندگان کشورهای همسایه و مختلف از جمله ترکیه، عراق، پاکستان، هند، چین، جمهوری آذربایجان و روسیه بر رونق هرچه بیشتر این نمایشگاه افزوده است. رونمایی از محصولات دانش‌بنیان صنعت نوشت‌افزار و اسباب‌بازی در سال مهار تورم و رشد تولید از ویژگی‌های بارز این رویداد است.

در این دوره از نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق مرتبط به صنعت نوشت‌افزار مانند محصولات تحریر، انواع دفاتر، تجهیزات مهندسی، انواع چسب، هدایای تبلیغاتی، لوازم اداری و بایگانی، تجهیزات اداری مدارس و ادارات، ماشین‌های اداری، صنایع تکنولوژی آموزشی، هوشمند سازی مدارس، کیف، کوله‌پشتی، چمدان و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مرتبط و همچنین در صنعت اسباب‌بازی، بازی‌های فکری کودک، نوجوان و سرگرمی و صنایع وابسته حضور مؤثر دارند.

پیش‌بینی می‌شود در این نمایشگاه روزانه بیش از ۳ هزار بازدیدکننده تخصصی و مرتبط با این صنعت و صنف حضور یابند.

بازدیدکنندگان و مخاطبان مهم این نمایشگاه مدیران و مسوولان خرید سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، مدیران مراکز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های نوشت‌افزار، اسباب‌بازی، مدیران فرهنگی کشور، اساتید دانشگاه‌های کشور و دانشجویان هنر، طراحی صنعتی، معماری، ‌ مدیران هنرستان‌ها، مراکز و مؤسسات آموزشی مدیران انتشارات و کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور، مدیران مدارس و مهدکودک‌ها، عمده‌فروش‌ها، مدیران پخش و فروش، واسطه‌های فروش، شرکت‌های تبلیغاتی، مراکز چاپ و بسته‌بندی و صنعتگران مرتبط (قالب‌سازی و ماکت‌سازی محصولات) و... هستند.

از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه می‌توان به ارائه آخرین توانمندی‌ها و فناوری‌های روز در فناوری‌های نرم و صنایع خلاق حوزه نوشت‌افزار و اسباب‌بازی، توسعه بازار داخلی و نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه‌ای، صادرات محصولات تولیدی ایران باکیفیت و استانداردهای بین‌المللی، ایـجاد گستـرش و همکاری مشتـرک در سطح بین‌المللی، انتقال دانش و فناوری صنعت نوشت‌افزار و اسباب‌بازی، تولیدات مشترک در جهت بالا بردن سطح کیفی محصولات و ایجاد ارتباط بین فعالان صنایع مرتبط و تجار و شناسایی بازارهای جدید اشاره کرد.

نمایشگاه ایرانپنکس و ایرانتویکس در ۲ بخش برگزار می شود، بخش اصلی نمایشگاه به معرفی شرکت‌ها و نمایش محصولات و برندها تعلق دارد و بخش دوم محتوایی و آموزشی، در قالب پنل‌های تخصصی، سمینارهای علمی، آموزشی در حوزه‌های صادرات، واردات، بازاریابی و فروش اختصاص دارد.

در این دوره نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل در متراژ سالن‌ها ۸۰ درصد رشد کرده است و همچنین در بخش نوشت‌افزار ۶۰ درصد رشد و در بخش اسباب‌بازی رشد ۹۰ درصدی مشارکت شرکت‌ها و تولیدکننده‌های فعال در این حوزه هستیم.

این نمایشگاه یکی از بزرگ ترین نمایشگاه‌های لوازم التحریر و اسباب‌بازی در تمام دوره‌ها است.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تبصره۱ بند ۳ ماده۱ سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسعه فناوری‌های نرم و صنایع مرتبط با حوزه اسباب‌بازی و نوشت‌افزار را یکی از حوزه‌های اصلی ماموریتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان عامل توسعه دهنده مطرح می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: